Alla inlägg den 14 november 2011

Av myrealworld - 14 november 2011 22:54

Av myrealworld - 14 november 2011 22:41

All you folks think you own my life
But you never made any sacrifice
Demons they are on my trail
I’m standing at the crossroads of the hell
I look to the left I look to the right
There’re hands that grab me on every side


All you folks think I got my price
At which I’ll sell all that is mine
You think money rules when all else fails
Go sell your soul and keep your shell
I’m trying to protect what I keep inside
All the reasons why I live my life

Some say the devil be a mystical thing


I say the devil he a walking man
He a fool he a liar conjurer and a thief
He try to tell you what you want
Try to tell you what you need


Standing at the point
The road it cross you down
What is at your back
Which way do you turn
Who will come to find you first
Your devils or your gods


All you folks think you run my life
Say I should be willing to comprimise
I say all you demons go back to hell
I’ll save my soul save myself


Av myrealworld - 14 november 2011 22:25


Som jag älskar denna unge.

Ingen lyckas få mig att hajja till som du gör.

Jag slås av hur perfekt du är och hur mycket jag skulle offra allt för dig på en nanosekund om det så krävdes.

Du blir arg och du gråter. Du vägrar och du visar din vilja.

Vi tröstar och busar. Vi kompromissar.

Du lär oss, lär mig vad livet innebär.

Vad lycka betyder.

Jag älskar oss, vår familj och allt vi är.


Av myrealworld - 14 november 2011 20:49

De som alltid pratar om sin träning och sina matvanor och sin hälsa/ohälsa.

Sin vikt, sitt frosseri, sina kroppsdelar som de är mindre nöjda med.

Jaa de som lägger ut sin kropp både i skrift och tal för allmänt åskåderi (om det nu finns ett sådant ord).

De som är nöjda, men för det mesta missnöjda trots att de tränar sju dagar i veckan och aldrig äter ngt sötare än fibrer.

De som är missnöjda då de tycker de gör för lite och äter för mycket och för ohälsosamt...


Alla hamnar vi där, till och från. Klankar ner på oss själva eller gör oss själva så synliga som möjligt för andra att beskåda, avundas, motiveras av, hata osv.

Vi checkar in på fb när vi tränar för att visa andra och oss själva vad vi gör och när vi gör det.

Härligt det där, på fler än ett sätt.


Det stör mig och när jag checkar in eller säger ngt elakt om min kropp poppar frågetecknet upp i huvudet.

Varför gjorde jag så där? för vem gjorde jag det? varför sa jag så?


Detta trots att jag är snart trettio och borde veta bättre...


Bild

4535891406_21d5759bf7_z_large


Av myrealworld - 14 november 2011 20:42

En Serie som jag nu tänker se...

Den har gått sedan 2008 och är rätt omtalad. Jag har sett ett avsnitt och gillade det men vet inte om jag är redo att bli hooked på en serie. Iofs kan jag se alla på raken nu men ändå. ´

Tian gillar också den så vi kan sitta och vara nördiga ihop.


Bild


Tumblr_lsz2stt8gn1qgdb3qo1_500_large

Av myrealworld - 14 november 2011 20:34

Sjuk, igen!

Något märkligt denna gång då det bara slog till och febern hälsade på.

Vet inte vad det är men jag vet att den stundande vintern inte hjälper till. Hatar att frysa och det är precis vad jag gör.

Hela tiden.

Sov mig igenom halva söndagen, och hela måndagen. Så idag känner jag mig lite bättre faktiskt.

Tian firades inte så mycket som jag hade tänkt på farsdag men han fick ett kort och en present. Och en sjuk och ynklig sambo... Grattis på farsdag älskling.


Imorgon har jag två möten och jag känner mig inte så frisk men orkar inte heller avboka.

Hej och Hå...


Bild


Feaver_large 

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards