Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av myrealworld - 18 juli 2016 00:16

Mitt i allt semestermys kommer en sån där dag då allt liksom går emot en. Barnen har varit fantastiska bör dock tilläggas med de vuxna...not so mucho.
Lunchen blev fel, stranden byttes ut mot poolen, magont och liksom orklös. Middagsplanerna crashade som jag vet inte vad och allt slutade med en äcklig burgare på Burger King. Märk väl att träningen uteblev och stressen över dålig mat blev superstark.
Jahapp...
Imorgon kör vi vidare, gör ett nytt försök med dagen.
Nu blir det sängen och jag tror att vi alla behöver en hel del sömn.

Hann med ca 20 min intensiv soldyrkan medan mini sov och de andra var ute och cruisade.

Av myrealworld - 17 juli 2016 00:40

Har haft en hittills bra tid här i Torran.
Vi gör det en gör på semestern; går upp och äter frukost, hänger, kommer iväg på ngn kortare utflykt, hänger vid poolen, äter ett par ggr osv.
Livet går rätt smidigt trots att resor kräver sitt med två gosingar.
Jag börjar slappna av lite mer och kan tänka mig liiiite längre semester här nästa år.
Har även hunnit med träning nästan varje dag. Första dagarna körde jag både morgon och kväll men nu när vi är upp längre så kör jag bara en gång om dagen vilket är great bara det.
Löprundor, hemmaträning, gym och intervaller har det blivit.

Imorgon är det fyra dagar kvar av denna resa. Kanske drar vi till stranden. Vi behöver pressa lite så vi får med oss lite färg hem iaf.

Av myrealworld - 9 juli 2016 22:13

Jag är i en fas där jag skulle behöva ventilera med ngn. Ngn professionell människa som lyssnar utan att veta mer än det jag berättar och hjälper mig att hitta fram.
Jag behöver kanske inte stöd med jag skulle behöva hitta verktygen till min egen stödfunktion.
Men i detta nu får havet rycka in. Har tagit mig dit två mornar på mina promenader och jag kan inte annat än att känna lugnet.
Doften, känslan, värmen, vågornas skvalp, det glittriga och oemotståndliga vattnet. Allt det ger mig ork. Ork att förstå och härbärgera detta nu i livet. Andas och komma bort från tankarna.
Så otroligt härligt! Det må vara dyrt med havet som terapeut men helt klart värt.

Av myrealworld - 9 juli 2016 11:43

Livet har nyanser av färger...starka och intensiva, utmattade och disiga. I sin helhet brukar var och en av oss anpassa våra färger och nyanser till våra liv. Vi lever dem, lär oss av den och utvecklar våra färgregister.
Färgerna är en del av oss... De är inte oss. De avgör inte vilken lott i livet vi bör ha. Iaf inte för de allra flesta av oss.
Jag blir förtvivlad över den fientlighet vårt samhälle utvecklat.
Jag vill minnas ngt annat än att människor förslavas, utvisas, mördas och förtrycks pga sina färger och sin tillhörighet.
Jag vet inte hur rättvisa ska skipas men jag vet att allt hat tar ut sin rätt. Jag vet också att hat drabbar alla...oavsett vilket sida du står på.

Jag drömmer om solidaritet och människor som sida vid sida skapar en rättvis värld för alla människor.
Jag drömmer om en värld där ingen vet vad hat och rasism är.

Av myrealworld - 4 juli 2016 00:04

Igår kom mina hjärtisar hem från Smålands skogar. Så härligt med små varma kramar och goda kyssar. Imorse när hela klanen var uppe och tjoade saknade jag att vakna till min egen takt men thats all.
Hann med häng i stan med Anabanana igår efter en morgon framför Netflix och ett tufft pass på gymmet.
Jag och Anna drog runt i butiker, käkade och pratade pratade pratade. Så glad för att just du lyssnar och stöttar när jag behöver det.

Idag har vi tvättat, börjat packa och hängt med twins:en som kommit hem från Italy. Har druckit prosecco från en vingård som de passerade, pasta och mozzarella. Fortsatte sedan dricka champagne för att fira in min semester med min älskling.
Vi planerar vår dag och sörjer Islands förlust. M.a.o tar vi det goda med det onda.

Imorgon väntar måsten och pusskalas med mina gosingar. Det gör mig hel f.ö

Av myrealworld - 28 juni 2016 23:26

Imorgon bitti åker mina barn och min Mathias till Småland. Där ska de umgås med majot (farmor) och faffa.
Jag unnar dem det! Mina barn fick ledigt från vardagen några dagar tidigare än tänkt och det togs emot med lycka så klart.
Jag pendlar mellan att tänka på hur mkt trevligare det är för mina gosingar att vara i Småland och panik.
Jag beter mig helt random som om jag aldrig mer kommer att se dem.
Stressad över hur det kommer kännas att inte ha dem nära. Säga vad man vill om "egentid" och annat men stressen över att sakna sina barn är jobbig på riktigt.
De är snart tillbaka och då kommer jag vara lite mer utvilad och redo för en hel sommar ihop.

Vi firade in sommarlovet med att äta på Pong i sjöstan.
Mini är så otroligt urgullig nu när han pratar och förstår sammanhang.
Han är artig, charmig och helt bedårande precis som sin storebror.
De skötte sig utmärkt på restaurangen :)

Nu ska vi sova och drömma gott!

Av myrealworld - 28 juni 2016 00:30

Idag skrev vi på papper på min fortsatta anställning. Så kul och härligt att gå på semester med det i min ägo.
Så startade min sista vecka innan semestern. Hade med mig storis idag, han hittade en kompis och jag jobbade på att stajla skolgården.
Hann inte med ngn träning då det är rätt ösigt här hemma på eftermiddagarna. Ville heller inte gå ifrån mathis och barnen nu innan de dra. Får se om jag lyckas ta en promenad innan jobbet imorgon.

Natti natt

Av myrealworld - 26 juni 2016 23:32

Hinner inte riktigt med allt jag vill/bör/önskar.
Mamma har varit här en vecka och jag har njutit så in i bomben.
Vi har umgåtts sida vid sida och haft det underbart helt enkelt.
Sån glädje för både mig och barnen.
Saknar henne redan och vet att det dröjer ett tag till vi ses.
Vi har haft en skön och lugn midsommar med sill-lunch, besök på nyckelviken och grill.
Innan dess hade jag och mamma en dag för oss själva. Vi tog oss till gamla stan för en mysfika, lite shopping och sedan lunch på Prime Burger.

Jag har hunnit med en del träning vilket har varit toppen.
Mina allergitabletter har hjälpt så nu bör jag väl lägga till gräsallergi till mitt cv.
Fy så dålig jag har varit... Men som sagt mycket bättre nu vilket innebär mycket träning.

Imorgon börjar min sista vecka innan semester.

Somewhere in between myself and I you will find Me.