Alla inlägg den 7 april 2018

Av myrealworld - 7 april 2018 01:38

ABC är ett föräldrastöd program som riktar sig till alla föräldrar. En ?plats? att träffa andra föräldrar och prata om utmaningar i föräldraskapet.
Det är forskningsbaserat och mkt lätt att förstå metoden som ABC stödjer.
Jag är själv ABC ledare och håller i föräldragrupper. Kort och gott går det ut på att förstärka det som fungerar, välja sina strider och ge barnet kärlek kärlek kärlek.
Enkelt va?

Under en period har jag känt att min relation till mitt stora barn har försämrats och mängden värme mellan oss har sjunkit. Istället har vi hamnat i att jag kritiserar, tillrättavisar och ?läxar upp? mitt barn hela hela tiden. Konflikterna avlöser varandra och mitt sätt att hantera vårt munhuggas är under all kritik.
Sen när jag vill boosta med kärlek är han lagom intresserad.
Alltså inte alls enligt ABC.

Igår fick jag nog av mig själv och bestämde mig för att försöka bryta denna dåliga cykel.
Jag ska minimera antalet tillsägningar/uppläxningar och öka värme och vara mer flexibel.
Umgås mer.
Jag måste vara på ett annat sätt. Jag måste jobba med den bästa förälderversionen av mig själv.
Måste.

Vi hade en fin dag idag vilket slutade med att jag fick en puss på armen innan han somnade. Han har knappt velat ligga nära mig.

Jippie! Så tacksam över att barn tar emot förändringar så snabbt.

Läste denna poesi på instagram skriven av @beyoncebjorck och kände att den träffade. Känner igen mig i allt det skrivna.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards