Alla inlägg den 28 december 2016

Av myrealworld - 28 december 2016 00:38

Hepåre!
Idag var jag feberfri men körd. Hostig, snuvig osv.
Så kul jul.

Imorgon fyller min bebis tre år. För tre år sedan denna kvällen mådde jag så dåligt. Hela julen var jag liksom orolig i kroppen men samtidigt helt slut. Alla som känner mig säger att det syntes på mig hur dåligt jag mådde.
Jag gick trots allt till gymmet denna dag för tre år sedan och körde ett hyfsat pass.
Jag tänkte aldrig att jag skulle vakna dagen efter kl 06 med värkar. Det var ett skämt, så dåligt jag mådde. Jag skakade, mådde illa och klockade mina värkar.
Ringde till Sös och de bad mig snäll att ta en bricanyl och lägga mig. Hah.
Jag la mig och vaknade några timmar senare och skakade som ett asklöv. Hatar bricanyl!!
Lunkade in till storisens runt för att städa lite och när jag satte mig ner på huk gick vattnet.
Bebis on its way.
Syrran kom som ett skott och sedan garvade vi oss genom dagen, däremellan rann det vatten längs benen och ner i tex mina skor och hon bara: det är luuuuuugnt.
Haha! Min stjärna, vad vore jag/livet utan dig.
Matte pluggade på och var lugn som en filbunke.
Syrran meckade sängen och fixade och sen tog vi oss in till SöS.
Där tvingades jag bevisa mitt vatteavgång (så jag inte misstog mig för väldigt rinnande flytningar?!?!).
Så syrran tvingade mig att gå i sjukhusets trappor upp och ner till jag klämde ut några dl.
Sedan gick allt fort och vår bebe var ute 22:01.
Det lilla magiska fröet med bestämda ögon och gosig utan slut. Jag andades lugnt in honom och han var min. Idag är han den som prövar mitt sinne med sin nyfikenhet, sitt bestämda sätt och får mig att känna oändlig kärlek.
Han är så häftig och har banat sin egen väg från start.
Mitt älskade barn.

Grattis till mig som fått äran att vara din mamma i tre år.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards