Alla inlägg under april 2015

Av myrealworld - 22 april 2015 23:43

Igår blev morgonpromenaden lite kortare då jag skulle få träffa min kära bff efter två låååånga månader.
Hade förträngt hur härligt det är att hänga med henne. Så efter frukost och promenad på söder var jag fylld med värme och kärlek! Tack älskade vän för att du alltid lyssnar och reflekterar med mig.
Ps. Fick även gosa med hennes sötfis till bebis! (Livsfarligt!!!)

Just det, min storis fick testa djupa bassängen på simningen igår. En mycket stolt (och helt skräckslagen) mamma stod och blev blev imponerad av sin stora modig unge.

Idag gick vi närmare 7 km efter lämning på förskolan.
Jag var heeeelt slut och super kall men så skönt att efter frukost få lägga sig bredvid den sussande bebisen.

Bakade två ljuvliga limpor och lagade persiskt idag. Hejja mamii.

På gymmet körde jag ben. Inte galet mkt som jag brukar med tillräckligt för att knappt kunna gå pga mjölksyra.
Testade även cable squats idag (inte jätteimpad av övningen men kul med nytt).
Good to be back!


Om ni undrar, japp jag lagade mat i heals! Fyndade ett par pumps och var bara tvungen att prova dem.

Av myrealworld - 20 april 2015 23:47

Jag blir inte klok på människor.
Alltså, jag anser att det här med yttrandefrihet är ngt som tas förgivet och utnyttjas av gemeneman.

Yttrandefrihet betyder inte att en får i ord och handling uttrycka bäst de vill om saker. Speciellt inte när ens åsikt kränker en eller många andra.

Än dock tar folk sig rätten att så fort ngn ifrågasätter deras smutsiga åsikter skrika: "Vi har faktiskt YTTRANDEFRIHET här så jag får säga vad jag vill".

Jahapp...

Och vad förväntas av mig?!

Inte att jag också har yttrandefrihet i den bemärkelsen att jag får ifrågasätta och diskutera hens åsikter. Nej.
Utan det enda jag måste göra är att:

RESPEKTERA yttrandefriheten och därmed hålla käft.

Jävla idiotiskt system.

Och skam de som dömer den som uttrycker sig kränkande/sexistiskt/rasistiskt/hatiskt osv. Det har en INTE rätt till i detta land för visst ska väl alla få uttrycka sina smutsiga åsikter och ändå ha sina vänner kvar....eller?!

"Va???? Vill du inte vara min vän pga mina åsikter? Det är ju jättetråkigt för en SKA kunna vara vänner trots att en tycker OLIKA bara det finns RESPEKT".

Fuck me!
Jag är alltså målad i ett hörn med människor som kränker min människosyn efter att de bildligt spottar på sina medmänniskor OCH jag måste respektera detta, inte säga emot eller tycka att de är ena jävla idioter samt fortsätta vara deras vän.

Det är tydligt för mig att vi är priviligierade med att vi faktiskt inte har en jävla aning om vad yttrandefrihet egentligen innebär. Eller demokrati för den delen.
Vi tar det för givet och det är ett privilegium.

Av myrealworld - 20 april 2015 20:20

Ni vet hur det är med måndagar.
Det är liksom då livet börjar, nya löften om det mesta (skippa sockret, träna mer osv), nya möjligheter att göra om.
Så underbart och fint att allt detta läggs i händerna på den dagen vi hatar mest.

Aja, jag och Mathias gav oss ut på morgonpromenad efter att vi lämnat storis. Mkt skönt väder att promenera på.
Sedan åt vi frulle och hängde med beben innan det var dags för honom att vila.
Då passade mamman på att kolla L Word och pappan jobbade.

Sedan kom syster, hängde här och lekte med barnen.
Jag gick och tränade (yes I did!!!) efter en veckas krasslighet.
Får se om det håller.
Det blev en stadig genomkörare och jag är nöjd och fylld med energi.

Efter mat, rengöring av badrum och lek i duschen med storis sover nu ett barn av två och vi kan mysa lite i soffan.

Av myrealworld - 19 april 2015 23:07

Haft en mysig helg med min lilla familj. Trots snoriga näsor och hosta har vi fått till en del familjemys.

Igår åkte vi iväg till aspudden och en helt underbar 4 H-gård med allt en kan önska sig. Tog med oss korv och grillade där. Kidsen fick titta på alla fina djur och bara hänga.
Sedan köpte vi med oss fika hem och myste.
Jag hann med en promenad (istället för träning då jag ff känner av i bihålorna).

Idag var det dags för gårdsloppisen och vi hängde ut massa timmar. Blev skönt först på slutet när solen tittade fram. Vi cash:ade in lite och fick bort en hel del. Bra deal tycker jag.
Fina Anabanana kom och hängde lite med beben medan vi plockade bort (bebisen stormtrivs i hennes sällskap).

Två avsnitt av vikings och nu sängen.

Av myrealworld - 17 april 2015 18:44

Så, nu är vi inne på 6:e förkylningsdagen.
Kidsen ska vi inte snacka om....suck.

Jag har ändå tagit mig ut på shoppingrundor.
Lite fint inför resan.
Igår hade vi även Burger night här. Gott gott gott!

Idag kom vi iväg på vår fredagslunch.
Skärholmen fick det bli och då även säga hej till syrran.

Av myrealworld - 15 april 2015 16:59

Kan vi prata om viktiga saker. Bara för en liten stund.

Kan vi prata om människors sätt att upprätthålla patriarkatet?
Kan vi...bara benämna vad som händer i det patriarkala systemet?

Kan vi bara för ett ögonblick vara ärliga mot varandra.

Vet ni var kvinnohat kommer ifrån?
Vet ni att övergreppskulturen håller hand med förtryckande kulturer.

Att förneka feminism är för mig att upprätthålla patriarkatet, förtrycket och övergreppskulturen.
Yes! Och kom inte och säg att du är FÖR jämställdhet men hatar feminism.
I say: FUCK YOU!

Kom inte och säg att alla människor är lika mkt värda för att sedan kräva din rätt att få säga N****boll.

Säg inte att all kärlek är bra kärlek så länge ditt barn inte är("blir") homo.

Kriga inte för vikten av att barn ska vara som de vill i ramarna för "rosa och blått".

DONT even go there.

Allt det där är patriarkatets fel! Allt hat och förtryck och våld och alla övergrepp och all ojämlikhet är patriarkatets fel.

Från och med nu kommer jag sålla människor som hatar feminism ur mitt liv.

Av myrealworld - 13 april 2015 22:03

Igår vaknade jag med halsont, Mathias med feber/frossa och kidsen lite krassliga.
Wihuuuu, vilken gemenskap att alla vara sjuka samtidigt (not).

Min hals värker och bränner och jävlas och jag är helt slut.
Mini har varit gnällig, kinkig och orolig idag så han kanske också har halsont.

Tror dessvärre att storis tillochfrån semestrande från förskolan kan ha bidragit till att han inte är lika van med bacillerna på fsk så de dagar han väl är där drar han på sig ngt.

Alltid är det ngt.
Så idag har jag proppat i mig mat, vätska och vitaminer.
Inte för att det hjälper med ändå.



Bild från i lördags.

Av myrealworld - 13 april 2015 00:11

Min hjärna och mitt hjärta är fyllt med tankar och känslor.
Jag har gråtit i omgångar och låtit allt komma.
Aldrig förr har jag blivit så berörd och påverkad av en teater.
Efter föreställningen var jag i chock. Trots tårarna och ångestpåslaget under föreställningen.
Jag fattade inte vad som hade hänt samtidigt som jag insåg att under två timmar har många gömda och låsta dörrar öppnats i mitt inre.

Jag kan fortfarande idag inte sätta ord på smärtan.

Efter föreställningen gick vi ut. Hade det mkt trevligt men vi blev x antal ggr utsatta för olika gränslösa och övergreppsliknande handlingar av män. Våra ord och våra kroppar var tyvärr inget att respektera.
Vilken jävla sorg att under en kväll påminnas 1000ggr om hur jävla orättvist och icke jämställt livet är.

Jag fick även höra av en random idiot (som om jag hade bett om hans åsikt) att när jag vände mig om och för att försäkra mig om att snubben, som två min innan hade dansat med sitt kön mot min rumpa, inte upprepade sin handling bidrog till att jag gav honom "hopp och klartecken".
Jag skulle även missförstå honom rätt, han menade inte att det som hände mig är okej utan bara att det kan uppfattas som att jag ville det.

Jag glömde bort att vi kvinnor inte har rätten över våra kroppar utan vi är enbart föremål för andras rätt att tolka vad vår blick/handling/vänlighet betyder. Jag tolkas enbart till att vara ett objekt som vill bli tafsad på och utsatt för fluktande och äcklande.
Snubben med åsikten menade även att vi bör skratta åt det samhällsproblem (där kvinnor far illa och blir utsatt) då det är för stort att ta i.

Idag har jag sörjt och det med all rätt.
Jävla jävlar!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards