Alla inlägg den 26 juli 2014

Av myrealworld - 26 juli 2014 23:49

Händer inte mkt med min kropp men vet ni, jag har massa tålamod så no probs.

Jag älskar ju att träna, utmana mig själv. Upptäcka nya saker med min kropp. Så för mig spelar det ingen roll om det är minus 30 eller plus trettio.
Dessa dagar har det dock varit en fröjd att träna för det har varit i princip tomt.

Idag blev det ett mag- och rörlighetspass och 25 minuters stenhård intervallträning på löpbandet.
Avslutade min timma på gymmet med en skön stretch. Är dålig på att ta mig tid för det...fy mig.


Genomblöt efter intervallerna.

Av myrealworld - 26 juli 2014 23:33

Har ingen inspiration just nu. Vet ej vad jag ska skriva som är värt att minnas.
Förstå mig rätt, mina dagar är fyllda av minnesvärda minuter men de lagrar jag genom närvaro.

Jag är fullkomligt i harmoni just nu. Jag förundras över hur pass i nuet jag är. Njuter och uppskattar.
Jag tar mina små steg mot ett vuxenliv och vissa saker som för två år sedan var självklara och lätta att förstå ter sig högst märkliga idag.
Allt från klädval till hur jag vill spendera mina dagar.

Jag är tacksam över min resa. MIN resa, som jag slitit hårt för. Att bli sann mot mig själv, att lyssna på mitt inre och bli mitt inres tolk. Att våga stanna upp och bli sårbar.

Jag är konstant stolt över det liv jag skapat. Mina barn. Vårt engagemang och slit för att möta våra barn (och deras ibland orimliga krav).
Jisses, kan fortfarande inte fatta att jag är mamma.

Jag är lycklig över de människor som jag valt och som valt mig.
Jag är glad för de som inte längre finns i mitt liv men som är lyckliga.
Jag försöker att inte gräma mig. Det finns goda skäl till allt och jag ser med klara ögon. Dömer inte människan utan dess handling.

Ibland oroar jag mig. Över jobb (som jag inte har), över andras konflikter, över mina barns framtid. Över sjukdomar och elände. Över lyckan och harmonin.
Jag slås av hur jag tacklar mina tankar utan att drunkna i dem. För tre år sedan var jag beredd att kasts in handduken och idag är jag beredd att stötta mig själv.

Igår natt hade jag mkt mardrömmar. Jag oroade mig för en situation som tog plats igår.
Jag är också upptagen av hur det kommer bli för mig när jag ska börja jobba....vem vill anställa mig? Kan jag ngt? Vill jag detta?

Men som sagt, jag hanterar det. Jag är bäst!!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards