Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Mammaångest

Av myrealworld - 29 juni 2014 00:03

Har en smygande känsla...den tittar fram titt som tätt och får mina ben att vika sig av sorg.

Den handlar om mitt äldsta barn. Om utvecklingen och förändringarna i hans liv. De förändringar som är åldersbetingade men även de han inte valt.
Vår symbios och närhet som skiftar i färg och nyans beroende på hur bra jag har varit på att fördela min tid.

Jag är inte bra på att hinna med honom. Han "glöms" bort i korta och långa intervaller. Den tiden som vi under fem år kunnat avvara exklusivt för honom är nu extremt begränsad.
Det resulterar i att lek och exklusiv ensamtid inte finns.
Det finns många saker som själ min tid och det gör mig arg. Arg över att inte kunna släppa allt och bara stänga in mig med mitt barn.

Barnet ger uttryck för detta ska ni veta.
Han låter mig veta att han ska flytta, långt bort från mig. Till en djungel där han ska leva utan ngn i sin närhet. I en djungel som är faaarlig. Han berättar att han ska skaffa sig en ny mamma som är farlig. En tiger eller en orm valde han på. Han ville inte skaffa ngn ny pappa dock. Och mormor fick hälsa på, bara hon.
Sen sköt han mig (med sina små mjuka fingrar, formade som en pistol).
När jag då dog, tog han farväl.

Vid läggdags är det oftast jag och endast jag som får lägga honom tills momo är här. Då är jag inte ens med på listan. Men idag hände ngt, han ville sova med mig. Trots att jag enligt honom luktar illa....
Så jag skuttar (så lycklig) in till honom för att få höra att han vill att momo ska komma. Jag fick visserligen vara kvar men bara om momo kom.
Barnsligt sårad gick jag och hämtade momo och visade mig själv ut.

Åh vad det svider i mig. Jag var hans one and only. Han skulle gifta sig med mig och aaaaaldrig flytta från mig.

Går det över?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards