Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Insikt

Av myrealworld - 16 februari 2012 15:56


Nu har dagarna flytit på här i Aonang och snart är det dags för ännu en förflyttning. Denna gång till underbara Koh Lanta. Det blir hämtning på hotellet lördag morgon och sen är det ngn slags båt till Lanta.

Sist vi förflyttade oss hade pyret en härlig dag. Han blev illamående i bilen och spydde ner en hel affär vid första stoppet. vid andra stoppet behövde han bajsa... väl framme kissade han ner sig... till råga på allt hade han en av sina värsta trotsdagar vilket inte var så konstigt men shit va vi var trötta på varandra allihop.

Ja, allt funkar så sjukt bra med lilleman så dessa dagar vill man hänga sig. Han klarar sig även utmärkt utan blöja större delen av dagen vilket är Perfa!!!


Ja, detta med insikten. Skratta inte och ge mig en chans...

Jag har kommit underfund med att jag är BLYG. På riktigt!

Detta har jag haft känningar av tidigare men ingen har velat tro mig. Nu har jag fattat att det stämmer.

Nu hör jag er fnittra och säga Men Tolou....

Det är såklart lätt att vara social och framåt med sina vänner, i trygghetens famn där man vet att det finns ngn som känner en väl och förstår en. Detta blandat med lite alkohol kan jag tyckas vara den kaxiagste på denna jord men så fel man kan ha.

Här brottas jag med hur lite jag egentligen vill prata då jag inte vet vad jag ska säga eller titta.

När jag tvingar ur mig ngt blir det ofta tafatt och knäppt. Jag känner hur jag vill krypa ihop när ngn mot förmodan inte förstår mitt kroppsspråk och vill konversera.


Helt okej för mig och en ganska skön sak att komma fram till faktiskt.

Sen vet jag ju att jag är bra på att lyssna och det får jag bekräftat men att hamna i ett läge då jag ska vara flyktigt social och ta till orda när helst jag kan är inte min kopp av te.

Så nu är det sagt!


Kärlek till er som är luften under mina vingar!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards