Alla inlägg den 16 september 2017

Av myrealworld - 16 september 2017 00:11

Visste ni att elefanter är gravida i 2 år? Detta för att elefantungen ska utvecklas tillräckligt mkt i magen. Detta kan tyckas helt galet för oss som bär barn i 9 månader och klarar knappt det (jag är en sån). Människobarn föds ju utan några färdigheter utöver att suga i sig näring. Hörde på radio att människobarn skulle behöva vara i magen längre men föds efter 9 månader för att människohjärnan är så stor.
Kanske hade graviditeten inte varit liks jobbig om den pågick i två år.

Jag har varit gravid 5 gånger nu, två av dessa var missfall.
Denna gång, som är den sista gången känns det som att jag har fått smaka på ännu lite till.
Illamående, svampinfektioner delux, foglossning from hell, svullna fötter, tillväxt av bröst så hela bröstryggen smärtar oavbrutet, sammandragningar konstant och att jag börjat snarka.
Då kan jag tillägga att jag har en bra bit kvar.

Tjoflöjt...

Men jag hoppas att jag ska känna mig lite bättre till mods när jag är hemma hos mig själv. Imorgon kryper jag ner i vår säng där jag slipper knivhugg i höfterna.

[Bild]

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards