Alla inlägg den 16 mars 2016

Av myrealworld - 16 mars 2016 23:29

Idag var vi på utvecklingssamtal på storis skola, Sjöstadsskolan.
Vi har varit väldigt positiva till skolan och mkt är väldigt bra.
Men det finns saker som får mig att tappa hakan kring att det är en F-9 skola som sköter vissa saker så dåligt.
Jag lyfte mitt eget barns mående och kunskapsnivå tidigt under hösten och det tog många vändor innan vi ens fick till ett möte. På mötet satt lärare och spec.pedagog och i princip ifrågasatte vår oro kring att vårt barn var understimulerad. Efter lite lätta hot och hårda ord skulle de bolla med en psykolog och återkomma till oss, detta var i oktober. Än idag har ingen hört av sig.
Vi har Nu legat på bitr.rektor som inte visste ngt och även haft kontakt med Skolverket.
Jag är helt chockad över hur skolan sköter detta...
Vi inväntar ny mötestid.

Efter mkt ilska kom jag iväg till jobbet och kunde få en del gjort.
Kom hem, käkade mat med min familj och sen iväg till vernissage i Kungsträdgården gällande fördomar mot psoriasis.
Hem igen, natta barnen, se ett avsnitt av greys och nu läggdags...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards