Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av myrealworld - 18 augusti 2015 22:24

imorgon ska min stora börja i förskoleklass. Jag blir skolförälder och det tycks vara en vetenskap.
Mitt barn känns officiellt inte så litet längre och mkt ska barnet klara själv.
Skolvärlden är läskig och stor. Jag är rädd för allt en kan tänkas vara med om under skoltid (som etsar sig fast i oss för evigt).
Men jag tänker att det ska gå bra.
Att jag ska lära mig att växa med mitt barn.

Min lilla unge som på riktigt lärde mig om livet. Som fick mig att stanna upp och lyssna på mitt hjärtas slag.
Han gav mig riktlinjer för att älska och älska åter. Min förstfödda. Min puls mitt blod.

Han som satt upp i magen som om han satt på tronen.
Han klev ut tre veckor för tidigt, sittande och genom ett numer vackert ärr på magen.
Han som var för ivrig för att vänta på mat var även ivrig på att lära sig och känna.
Han utvecklade tidigt en större empati än många vuxna, lärde sig läsa och skriva och ofta har han stora kloka tankar om livet och alla dess problem.
Han som är känslig för kritik, förändringar, snabba växlingar och ovana situationer. Han den ungen som gjorde mig till en förälder ska imorgon börja sin första dag i förskoleklassen.

Idag när vi fikade satte jag mig mittemot honom och han tittade på med sina gröna ögon och la handen på sitsen intill honom och sa:
-varför sätter du dig där? Kom och sätt dig bredvid mig.
Jag dog av lycka och skuttade nära intill.

Jag älskar dig bortom Bortom himlavalvet min älskade unge.


Av myrealworld - 18 augusti 2015 08:43

Igår var första dagen på förskolan och det gick som förväntat. En glad, lugn och nyfiken bebis som utforskade stället.
Inget gnäll och bråk utan bara skoj. På vilan var min bebis nr två att somna (sånt en kan skryta med på inskolningsdagar) men blev väckt av x antal skrikande barn 30 min senare men det blir säkert lättare även det.

Beben hoppade dock över alla måltider: ingen frukt, knappt ingen lunch och lite ost till mellis... Det fanns visst annat att pyssla med än att äta.

Idag är Mathias med vår älskling.
Kul att kunna prata om det vi sett senare idag.
Jag och storis (som är inne på sista dagen på sommarlovet) ska iväg på lite shopping.

Och ikväll blir det trääääääning!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards