Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av myrealworld - 4 augusti 2015 23:25

vad tänker ni om att SL affischerar stora ytor av underjorden med rasistisk propaganda, fördomar och förtal?

Vad vore vår värld om det inte fanns stora företag som hjälpte rasismen och rasistiska grupper på vägen?

När ska människor, företag, tv-kanaler, idioter, okunniga osv ta sitt jävla ansvar för den skit de propagerar för? N Ä R?

Somliga säger att vi "inte kan ignorera de 13% som röstat på det fientliga parti som sitter i riksdagen". Mitt svar till det är: vi kan fan inte heller ignorera de 87% som INTE röstat på rasism och fientlighet. Vi är betydligt fler och i en demokratisk värld väger våra röster tyngre!

Andra säger att "de som sprider bilder och statusuppdateringar på socialamedier i anti-syfte bidrar till gratisreklam för de rasister som täckt stora ytor i tunnelbanan". Inte allt för sällan samma människor som säger att skiten inte ska ignoreras...

Mitt svar är: att vi bör uppmärksamma idioti oavsett vem som står det. Vi bör prata om det, prata sönder det och trampa sönder de företag som väljer att kränka och trampa på mänskliga rättigheter genom att säga ja till reklamplats för rasister som är ett hot mot mänskligheten.
Vi BÖR skrika, ta avstånd, demonstrera och göra oss hörda.
Det är som att säga att om vi pratar om andra världskriget gör vi reklam för rasister/nasister/fascister.

Vi måste gå samman och stå emot alla dessa onda krafter för att kunna ha en värld där vi alla mår bra.
Vi behöver ha våra åsikter klara istället för att stå tysta när människor kräks illaluktande åsikter.

Ni som tiger, håller med och jag tycker det är avskyvärt!


Av myrealworld - 4 augusti 2015 23:09

Mina barn har alltid varit mormorsgrisar.
Min stora har fram till nu varit brutalt bunden till momo. Han är fortfarande det men relationen har utvecklats till en trygghet där momo blir den han delar hemligheter med.
Beben har fäst sig ordentligt till momo och för varje gång de ses blir de allt närmare.
Efter en helg hos momo har min bebe börjar prata ordentligt. Hans säger en del persiska ord men även "mormor" och "morfar". Mitt hjärta smälter.

Jag är så otroligt lyckligt lottad över att ha en pigg och kärleksfull mamma som alltid tar sig an våra barn på det finaste sätt en kan tänka.
Jag älskar dig mamma och jag älskar att barnen alltid väljer dig!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards