Alla inlägg under maj 2015

Av myrealworld - 4 maj 2015 04:56

Igår var vår första dag i stora äpplet. Vi vaknade tidigt, lite jetlag:ed men redo för frukost och a bite of the Apple.
Vi tog oss till en diner här på lower East side med våra friends och käkade flötig amerikansk frulle. Sedan gick vi massor, till union Square, Madison Square och tillbaka.
Kollade i butiker och hängde.
Massa turister och en hel del baksidor av detta samhälle (så som många utslagna människor som tigger, sover på gatan osv).

Jag och Mathias somnade 21:00 och vaknade idag 06:30. Gött mos!
Gick runt hörnet och käkade frukost på ett mysigt hak.
Sedan tog vi Metro till ground Zero för shopping och häng. Shoppade x antal timmar på Century 21 och sedan gick vi till Shacke Shake och tog med oss mat till Tear drop park med vacker utsikt. Hälsade även på frihetsgudinnan från håll.

Sedan tog vi oss tillbaka till Soho där Mathias went crazy på Steve madden och adidas. Stora kassar till honom.

Mötte upp det andra gänget och åt på schillers. Mumsig sallad fick det bli.

Nu är det dags för sömn.

Av myrealworld - 1 maj 2015 11:21

sitter här bland täcken och kuddar med min bebis som somnat så tryggt i famnen.
Snart ska jag och Mathias börja vår resa och det är med dubbla känslor.
Kan inte fatta att vi snart är på väg samtidigt som jag känner olust inför att lämna mina juveler.
Min stora längtar till vi åker, han är liksom trygg som fan och tycker det ska bli skönt att slippa våra förhållningssätt och regler (fair enough!).
Men min lilla, min skrutt... Åh. Som jag har gosat på mina kids. Som om det vore sista gången typ.

Nä, de kommer ha det fint och jag kommer snart hem och då är vi tillbaka vardagen.

Nu ska jag packa det sista sen bär det av mot Kastrup.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards