Alla inlägg under maj 2015

Av myrealworld - 15 maj 2015 22:34

rörde ihop en chiapudding igår kväll och var sjukt spänd på smaken imorse. Hm...jag visste att det skulle ta sig tid att gilla men det var helt okej.
Körde ett recept med bytte ut kokosmjölk mot mandelmjölk (osötad).
Sedan hade jag i lite vaniljsocker och toppade med banan, kokos och hallon imorse. Helt okej men jag ger det lite till.

Dagen har gått så fort. Skräpigt väder. Men jag körde 30 min skitjobbiga intervaller på gymmet.
Nu känner jag mig snorig. Skithelvete!

Vi tog oss en sväng till Nacka för att äta lunch och jag hann in och snabbkika på smycka. Så nu är Efva attling och Smycka avklarat.
Finns ju bara tusen affärer kvar innan en vet ngt mer.

Ska slappa ner mig i soffan nu när båda kidsen sover.
Min ben värker så in i av de små vikterna jag squat:ade häromdagen.

Av myrealworld - 14 maj 2015 23:57

Igår var jag ute och åt sushi med Anna. Längesen vi sågs och mkt att hinna prata om men trevligt var det och maten var ju som alltid uuuuutsökt på Tezukuri. Tog en hot tuna (maki) och hamnade i himlen då rullarna var fyllda med koriander.

Idag hann vi inte mkt. Klippte kidsen, bebens lockar försvann....
Syster kom och vi fikade. Sedan kom twins:en plus en och vi berättade allt om vår härliga resa.

Sedan grillade vi. Jag och storis åt kykling och matte åt entrecote.
Så yum.

Storis fick vara uppe lite extra och smaka på allt gott från USA.

Imorgon ska jag hinna träna och promenera. Hejja


Av myrealworld - 14 maj 2015 00:06

Ni vet att jag mår bra va?
Att jag är lycklig just där jag är. I balans och stark.
Jag är lycklig över det jag har och det som komma skall.
Jag är stolt över att vara jag.

Jag bär det goda med det onda. Som en gör i livet. Det som smärtar får vila när lyckan och glädjen sipprar igenom.
En behöver blanda sin påse efter smak och även sorg är en del av gottepåsen. Den delen som hatar men som får en att växa.

Jag lever inte mitt liv linjärt utan mitt liv är ett öppet forum där nytt får flöda in när helst det är läge. Nytt som gammalt, misstag får göras om en gör om och gör rätt. Tvivel och tveksamhet är en del av det nya och det är okej att känna det så länge en inte låter sig stoppas.

Så skål till alla er modiga, kärleksfulla och kloka människor. Må vi leva i hundrade år.

Av myrealworld - 12 maj 2015 21:28

Jag bär mitt ok så som andra bär sig.
Jag har mitt inre fyllt av brister och bristningsgränser, jag bär min oro och mina rädslor på en silverbricka så aktsamt att inget ska trilla ut och över.

Jag har lärt mig, av bättre vetande, att en bör släppa in andra inpå och låta de se mitt inre kaos. "Ensam är inte stark" är ett uttryck som uppfanns av ngn som aldrig blivit sårad eller lämnad bakom.

Men så gör jag mitt yttersta och push:ar mig själv bortom trygga gränser och sipprar mitt inre för ngn som jag tror mig veta att jag känner.
Jag känner mig stolt över att jag gjort det till den dag de kastar en stor gigantisk sten mot mig så jag tappar inte bara min silverbricka med allt jag så varsamt burit utan får allt detta spillt över mig, igen.

Jag blir rasande, ledsen, galen, förtvivlad och förkrossad... På mig själv. För att jag öppnade upp och släppte in denne.

Jag grundar mina relationer på tillit och trygghet. När brickan har fallit pga ngns klantighet finns bara mitt behov av att armera mig kvar. Ingen tillit, ingen trygghet...nada.


Av myrealworld - 11 maj 2015 23:48

pga tjurigt humör tvingade jag mig själva säng vid 22. På hungrig mage. Fick gå upp efter 23 för att äta ngt. Trodde jag skulle avlida.
Åt yoghurt med müsli och två skedar jordnötssmör. Inte den där söta skiten med blått lock utan the real deal.

Nu känns det bättre.
Tog en morgonpromenad imorse och sedan var det stress hela morgonen fram till 14:30 när jag var hemma igen.
Gick och körde ett ryggpass sedan och hann ändå med matlagning.

Sån är jag ;)

Har även lyssnat sönder Silvana Imams nya EP. Kan inte sluta!!

That about it

Av myrealworld - 10 maj 2015 01:09

Vi har blivit kvar i Eksjö eftersom svärfar firar både födelsedag och att han går i pension.
Så idag var det dags för fest.
Mat och vin till en hel hög med gäster.

Kidsen klarade det bra trots att det var mkt folk.
Vi gick ut två ggr för att ge dem utrymme att springa av sig.

Nu är det dags att sova och imorgon åker vi hemåt. Det ska bli skönt att få komma hem och landa.
Mathias är förkyld och jag känner av ngt skumt i halsen.
Kul! Verkligen!

Av myrealworld - 7 maj 2015 22:18

Sista dagen i New York.
Sov dåligt i natt men har kunnat slappna av i övrigt.
Nästan dåligt samvete över att jag inte grämt mig mer för avståndet till barnen.
Tiden har gått fort och jag har värderat tiden med Mathias högt.
Nu är vi på väg hemåt snart och det ska bli underbart att krama om mina små bullar och lukta på deras doft.

Idag sprang vi omkring och handlade presenter till våra nära och kära. Det tog hela dagen men vi var effektiva.
Sedan åt vi så galet goda burgers på Soho Park, Ett riktigt mysigt ställe i hörnet på Prince st och Lafayette. Rekommenderar det starkt för er som tänker hänga i Soho.

Sedan hann vi bara till hotellet för att packa om och fixa oss.

Denna resa har varit magisk!! Mkt magisk om jag säger så...
Jag har inte känt mig ett dugg intresserad av shopping utan bara velat hänga och känna på pulsen.
Jag gillade Soho starkt, även Down Town (kring ground Zero).
Vi har liksom tagit oss tid när vi väl åkt till ngt stället.

Har även sett mkt misär, den amerikanska modellen gällande ett hållbart samhälle för dess invånare verkar inte vara särskilt beundransvärt.
Låga skatter = inget skyddnät för människor (sjukförsäkring, a-kassa, föräldrapenning) = många människor som befinner sig i utanförskap (många hemlösa, arbetslösa, outbildade, missbrukande osv).
Ren misär och hemskt att se.
Vi lever i ett mkt utvecklat samhälle där våra skattepengar ger oss livsviktiga försäkringar och ser till att vi lever bra i väldigt fungerande miljö.

Jag har, bland storstadsstressen, sett människor sträcka ut sin hand till de som behövt det mer.
Finns inget finare, sexigare och härligare än hjälpsamma människor som kliver upp och är en medmänniska.
Jag blir varm i hjärtat och svag i knäna av sånna handlingar.

Well well
Tack för denna Gång NYC, I'll miss you


Av myrealworld - 5 maj 2015 01:21

idag tog vi oss uptown för att spana in på ngra affärer på 5th men även besöka den STOOOORA leksaksaffären vid Times Square.
Kan även meddela att det var väldigt varmt här idag. Så att trängas med massa turister kändes väldigt b.

Vi tog oss igenom, käka lunch i en park och sedan brände vi en hel del pengar på leksaker till våra bäbisar.

Sedan har vi fikat och shoppat godis som stod på önskelistan.

Nu ska vi piffa om för att gå ut och äta mat.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards