Alla inlägg den 26 maj 2015

Av myrealworld - 26 maj 2015 23:31

Jag har så svårt att vara på gymmet utan att lyfta tungt.
Jag har funnit det meningslös att ge 60% av sin kapacitet när en kan ge 85%. Nu när jag har lagt om träningen så är det viktigt att hålla i sig. Inga (jätte)tunga vikter, många reps, snabba och "puls:iga" övningar och lite vila emellan.
Har tagit bort mkt av punktmarkeringen på musklerna och kör istället övningar som kopplar på hela kroppen.

Idag körde jag överkropp och fick bra pump i bla biceps:en trots att jag bara körde två bicep-övningar.

Kul att variera och ge kroppen nya utmaningar.
Imorgon är det vila och födelsedagsfir.
Min älskade sambo blir 37. Wuhuu

Av myrealworld - 26 maj 2015 09:40

Jag är inte matälskare. Äter när jag är hungrig och är väldigt petig.
Blir sällan "sugen" på ngt speciellt utan går efter näringsvärde främst.
Så för att ens få i mig mat behöver jag variera min kost och gå efter det som tänder min aptit (vilket är svårt).

Jag är en nej-sägare när det gäller viss mat. Typ seafood.
Förutom fisk då.
Jag älskar vegetariskt.
Och är en periodare när det gäller kött.

Men jag har försökt ha en sund inställning till mat när det gäller mina kids.
Vår regel är att mat inte är äcklig och för att veta om det är ngt som en inte gillar måste en prova det ett antal gånger först.

Min stora äter det mesta; fisk, skaldjur, sylta (?!?), sushi ja, allt.

Min lilla är kinkig med mat överlag.
Men äter allt utom fisk (jahapp).
Hans favvo just nu är chiapudding, ris (helst med röda linser) och grönsaksjuice. Haha...tur hans mamma är bra på att testa nytt.

Dagens matlära.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards