Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Mitt älskade barn

Av myrealworld - 19 januari 2015 00:12

Min stora unge får en hel del tillsäg ungar just nu och som ni vet svarar ju människan med att bli just "jobbig".
Idag pratade vi om det och han svarade på följande fråga:
Tycker du att du har förändrats mkt?
-ja...jag tycker att jag har blivit jobbigare.
Aaaaaah mitt hjärta gick i miljarder bitar och ångesten kravlade sig på.
Varför säger du så? Frågade jag.
Men ni har ju sagt att jag är jobbig.

Yes, älskade unge. Mamma sa att hon tyckte du var jobbig efter att du gapat och skrikit och hatat allt som kommit din väg (han var hungrig).
Jag tar på mig det, jag sa: "nu är du jobbig". Bekräftade det även när du frågade om det var vad jag tyckte.
Faaaaan.
Så fort barnet hade fått i sig lite mat och lugnat sig pratade vi om att det var vårt fel att hans humör sviktade och att när en inte äter kan en upplevas som "jobbig".
Men ordet fastade. Fan.

Vi gick igenom allt det där med villkorslös kärlek igen och igen idag vid matbordet.
Hur mkt jag älskar allt med honom trots att han ibland testar sig fram.
Han log och var berörd. Tack gudinna för att min unge är mottaglig.
Tack.

I gave birthday to a Legend!

 
 
Ingen bild

Lisa

19 januari 2015 21:12

Älskade vän, du är världens bästa och klokaste mannen din älskade Neo kan ha. Tvivla aldrig på det!! <3

myrealworld

20 januari 2015 14:03

Tack älskade bästis

 
Ingen bild

Sheida

20 januari 2015 18:48

Tolou gumman! Du har verkligen med en legend att göra. Och kom ihåg att mycket av det du ser i honom är det tack vare dig.
Han är klok, reflekterande och väldigt resonabelt. Var stolt över dig själv! Kramar/ mamma

myrealworld

20 januari 2015 19:39

Du stärker mig mamma ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards