Alla inlägg den 14 januari 2015

Av myrealworld - 14 januari 2015 23:09

Kollade nyheterna nyss där de visade ett ondska från Syrien och den rådande situationen.
De visade bilder på syrier som blivit tvingade att fly till Libanon där kylan och snön försvårar situationen för dessa människor.
Bebisar skrek av kyla och när de eldat i sina tält blev de rökskadade.
Så fruktanskvärt och hjärtskärande!
Jag tänker på mina egna barn. Trots att det smärtar försöker jag tänka på hur det skulle vara att leva med mina små under sådana omständigheter.
Jag kan inte tänka mig. Vad skulle jag göra för att hålla mina små hjärtan varma? Mat? Kläder? Lycka och trygghet?

Nu ligger de i sina varma sängar med rena kläder och gosiga kuddar.
De är mätta i magen och har sina föräldrar intill sig.
Jag känner mig glad över att det inte är krig i Sverige.

Vi har kunnat ägna vår dag åt härliga saker så som lunch ute. Sjukhusbesök (gratis och mkt behjälpligt).
Hämtning av nöjd storis efter en dag med härliga pedagoger och kompisar i en trygg miljö.
Träning och underhåll av kroppen på ett gym där det mesta finns.
Telefonsamtal med människor jag älskar och möjligheten att kunna se min vackra mamma i min lyxiga telefon.

En mkt bra dag!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards