Alla inlägg den 11 januari 2015

Av myrealworld - 11 januari 2015 23:59

Jag vaknade med halsont och mina onda aningar om att ngt är på ingång kanske stämmer?!
Vi hade en seg dag då vi har byggt lego, vilat och gett oss ut i snön.
Det var premiär för beben igår att strosa runt i snön och det var en hit. Idag gick vi till vår barnbacke och åkte lite pulka.
Den stora ungen är galet modig med sin snow racer och den lilla knodden tvekade inte att ge sig ut i backen.
Efter en timme såg båda barnen rätt trötta ut men härligt rosiga kinder.
Mysigt att kunna göra ngt vintrigt.

Sedan höll vi oss hemma. Käkade mat som storisen beställde: stuvade makisar och falukorv.
Senare drog jag ut på fika med govännerna, Mary och Anna.
Sånna fina vänner som ställer upp att ses vanskliga tider trots att de har jobb att sköta.

Nu dags att sova hörni!

Av myrealworld - 11 januari 2015 00:16

Känner ni era kroppar?
Lyssnar ni efter signalerna eller lever ni så pass synkade med era kroppar att ni inte behöver lyssna?

Jag har alltid lyssnat noga på min kropp men valt att inte bry mig.
När jag kom ut tonåren förstod jag mig bättre på min kropps signaler och blev även nyfiken på hur min kropp fungerade.

När jag fick barn blev jag ett med min kropp, både fysiskt och psykiskt.
Jag började försvara min kropp mot det som den far illa av. Gjorde mitt bästa för att underlätta.

Så med det sagt så kan ni förstå att inget ingår mig.

Det som hände mig med båda mina barn är att min kropp synkroniserar sig med mina barns kroppar när de är små. Jag vet inte om det är ett förkroppsligat skydd för barnet att jag ska genomgå det den upplever?!
Min kropp beter sig som mitt barns och allt synkar med varandra. Dofter, smaker allt.
Det är så galet och roligt.
Och säkert så finns en förklaring till det men jag är glad att jag kan känna det mina kids känner.
Med är ett med mig och konstigt vore det annars när vi levt som ett i nio månader.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards