Alla inlägg den 1 januari 2015

Av myrealworld - 1 januari 2015 18:33

Många delar upp sina liv i lyckliga vs olyckliga stunder.
Och så kan det ju vara men jag vill nyansera mina stunder mer än så.
Jag vill inte se endast svart och vitt utan jag vill se hela regnbågen.
Svart och vitt hör till livet, vardagen och det en kan räkna kallt med men jag vill lära mig se andra färger.
Rött som i en urkraft (ilska och framsteg/utveckling) , blått som när en stänger och låter sig kylas ner, gult som i ljusa stunder, lila som en vardagens melankoli, orange som i värme, grönt som i grönskan och nystart.
Min tolkning av färger men ni kanske hajar.

Mitt år har innehållit alla färger. Som jag önskar det. Jag vill inte vara utan ngn färg. Jag utvecklas av alla mina känslor. Jag utvecklas av både sorg och lycka och tristess.
Min utmaning är att se det så, låta det vara en del av livet.

Jag fick äran att bli mamma för andra gången. Jag sänkte mina krav och förväntningar. Jag lärde mig att jag har starka och hållbara vingar/muskler som kommer ta oss långt. Mitt hjärta må vara skört och ömtåligt men med mina vingar/muskler är det okej att känna med hjärtat för jag vet att när tiden är inne kommer jag ta mig upp.

Jag är försiktig när det kommer till mkt för att jag vill vara det.
Jag vill ge min kraft och tid till rätt människor. Jag vill ge minst lika mkt som jag får. Jag är värdefull så jag kan inte dräneras på allt utan att få en gnista tillbaka.


Som sagt, många lärdomar på endast ett år.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards