Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av myrealworld - 21 augusti 2014 23:52

Ilskans eld fortfarande i mig efter morgonens uppvisning.
Jag kunde inte skaka av mig maktlösa känslan som höll i mig.

Jag tar inte emot påståenden så som;

"Sådana är barn, de tjivas."

"Lite tuffa tag får man räkna med."

"De måste lösa det på sitt sätt".

NEJ FÖR I HELVETTE.

Barn är en direkt produkt av det vi säger/gör/lär ut/förbjuder/uppmanar till.
Om vi accepterar att de "tjivas" kan vi sedan inte gå bananas över att det förekommer mobbing.

Ni tycker att jag drar för höga växlar?

Jag anser att inget barn eller människa ska behöva bli utsatt för en obehaglig situation.
Det som är mest otryggt är väl ändå våld. Jisses!?
Tänk dig själv komma till jobbet och bli hårt undanknuffad vid kopiatorn. Eller få din kaffemugg ryckt ur dina händer. Eller varför inte få en smäll på ett möte?!
Vi tolererar inte sådant som vuxna utan då skulle det resultera i en arbetsmiljösituation alt en polisanmälan.
MEN
våra barn ska det vara okej med att bli knuffade, slagna, rivna osv.

Nej, nope!!!

Nolltolerans och ett ärende som borde öppnas av förskolan om ett barn är kontinuerligt våldsamt.

Jag kontaktade föräldrarna (via mail då de inte uppgett ngra andra uppgifter). Beskrev situationen jag bevittnade idag och det mitt barn klagat över sedan i våras.
Jag var tydlig med hur allvarligt vi ser på det!

Så får vi se!

Mitt barn mår bra men pratar om hur denna kompis ständigt trycker ner andra både verbalt och med knytnävarna.

Mitt barn har inte uppfostrats till att tåla tuffa tag. Mitt barn är ödmjuk, omtänksam och blir oerhört ledsen och kränkt om ngn behandlar honom illa. Som det ska vara, anser jag!

Jävlaskit

Av myrealworld - 21 augusti 2014 09:49

Lämnade mitt värdefulla barn på förskolan idag. Kan beskriva miljön på fs som kaosig... Alla skrek och pedagogerna tröstade, klädde på, uppmanade, hälsade osv i ett.
Mitt barn får en uppgift att hämta en boll som ska med på utflykten.
Sagt och gjort, han tar uppdraget på största allvar och traskar iväg.

Jag håller mig kvar och bubblar med pedagogerna. När mitt barn inte är tillbaka börjar jag leta och ser honom i entrén pratandes med en kompis.
Jag går mot dörren för att vinka hejdå och ser då att "kompisen" tagit bollen från mitt barn. När mitt barn försöker ta tillbaka bollen svingar kompisen en knytnäve mot mitt barns ansikte som bryter ihop och hjälplöst tittar på mig.

*svart i mitt sinne*

Jag försöker stressat få upp den låsta dörren men det dröjer då kidsen har tryckt på alla knappar.
Kommer till sist in och frågar vad som hänt. Förklarar för kompisen att hen INTE får slåss och att mitt barn hade blivit tillsagd att hämta bollen.
Får till svar från kompis, 4år:
-du bestämmer inte över mig!!!

Jag tröstar barnet som inte får ngn fråga eller tillsyn från ngn stressad pedagog. När det lugnade sig tog jag saken i egna händer då pedagogen som såg allt inte agerade.

Klev fram till ungen och förklarade att det var sista gången hen slår mitt barn.
Får återigen till svar att jag inte bestämmer varpå jag säger att jag gör det och att jag inte accepterar att hen slår på mitt barn.
-Vill du något får du PRATA, säger jag.
-du bestämmer inte.
- det spelar ingen roll (nu med myndig och inte så len röst), har du förstått vad jag har sagt???
- jaaa!

I bilen, efter otalt många pussar och pepp, svor jag och fantiserade över vad jag skulle göra mot de som gör illa mitt barn. Stora som små!!!

Händer det igen är det föräldrarna till detta barn som får se en härligt galen sida av mig. "This is freakin' SPARTA"- style
Tack för mig!!

Nu drar jag in till stan och träffar min BFF

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards