Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av myrealworld - 10 augusti 2014 00:36

Igår natt väcktes jag, inte av mina egna små kottar utan av ngn annans stora (fulla) kotte som står och gastar för full hals utanför vårt fönster.
Hen kom inte in.
Jag lyssnar, hör paniken och märker att mina barn väcks.
Ber människan att vara tyst, säger att jag ska hjälpa hen att komma in.
I hissen möts jag av personen som hen skulle sova hos. Som bor i vår port.

Dramatik, två klarvakna barn och jag som inte kunde somna om.

Haft en fin dag trots allt. Hållt oss hemma då storkotten haft feber.
Tvättat, jag och beben lämnade tillbaka böcker på bibblan, hade visning av pappas lya, åt gotte och nu vill jag krascha i säng.

Sov gott alla fjärilar därute

Av myrealworld - 10 augusti 2014 00:26

Livet föser en fram. Genom terräng, över berg och puttar ner en för stup ibland.
Det går fort när det beger sig och en har nästan aldrig en chans.
Men när man överlever floden så känner mig sig oövervinnerlig.
Som att man hade en chans och man tog den.

Man överlever nästan alltid. Ibland med djupa sår som aldrig tycks läka ut ordentligt. Ibland med små obetydliga små bett och skrubbsår som känns mest i vägen.

Jag vet inte vad jag vill komma fram till mer än att allt tycks ha sin gång. Det goda och även det som svider. Ingen slipper. Ingen blir utan.
Allt lämnar sitt spår, det goda men även det som svider.


Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards