Alla inlägg under juli 2014

Av myrealworld - 5 juli 2014 23:03

Idag vaknade bebisen tidiiiiigt pga täppt näsa. När klockan slog 07:30 ringde jag till 1177 och fick en jourtid till läkaren.
Fick i oss frulle och drog iväg till akuten. Bebisen fick träffa en doktor som kollade i öronen och halsen och lyssnade. Det positiva var att allt såg bra ut men det negativa var att det inte fanns ngt att få för nästäppan.
Vi fick dock ett tips om att lägga munnen över bebisens näsa och suga till...hmmm.... Crazy, Mathias vägrade och jag gjorde ett halvdant försök men lyckades ej. Vad gör man inte för sina barn.

Sedan har det gått i ett under dagen.
Gymmat och hängt (läs sovit) vid kålgårn. Bebisen hängde med min moster och storisen körde minigolf.

En dag som innehållit massa mys.

Av myrealworld - 5 juli 2014 00:39

Då var det dags att besöka familjen i Falun och vi bestämde oss för att åka tidigt imorse MEEEN så blev det inte. Mini kändes sämre inatt, vaknade massor pga täppt näsa så vid 06:30 när Mathias tog över var jag ett vrak. Väcktes vid 09:30 för frukost och vi kom iväg sent.
Efter att ha handlat i kista, lunchat i Enköping (på Chop Chop som har världens godaste lime kykling!!!)
Var vi äntligen på väg.
Barnen var missnöjda och jag var trött. Tillslut kom vi fram och mysigt att hänga med familjen igen.

Dock helt slut av att bebisen inte kan sova. Imorgon blir det jouren här i Falun i hopp om att få ngt som hjälper mot näsproppen!

Av myrealworld - 3 juli 2014 23:37

Som ett brev på posten var en hel del av orken tillbaka idag.
Tänka sig vad lite mat kan göra. Pjuh!
Hoppas det går åt rätt håll.
Har ätit alla mina mål plus två mellanmål idag och nyss tryckte jag i mig en honungsmelon...mumma!!!

Träffade Mary idag och hängde i sickla. Beben var med medan storgodset och pappan åkte på en lokal roadtrip.
Sedan har det tränats och fixats och nu är jag så trött.
Imorgon åker vi till Falun för ännu mer familjemys.


Här rinner svetten från mitt fejs vill jag lova. Så gött när det händer

Av myrealworld - 3 juli 2014 00:10

Eftersom de inte kunde hitta ngt i mina värden som kan förklara min extrema trötthet (utöver uttömda järndepåer och lite svajiga sköldkörtelsvärden) så finns endast en förklaring (ja, bortsett från att jag är småbarnsförälder och aldrig sover eller slappnar av) och det är den periodiska fastan som ställt till det för mig.
Jag får nämligen i mig extremt lite mat. Har tappat matlusten till 70% och äter endast saker som inte innehåller energi.
Jag slutar med det och försöker justera mitt intag igen så får vi se.
Fick trycka i mig lite sallad och två ägg nu på kvällen.
Nä, det går inte om man ska orka träna.
Det passar ngn som kan vara noggrann med kosten och få i sig alla mål.

Håll tummarna för jag behöver all energi jag kan få!

Av myrealworld - 2 juli 2014 19:40

Igår var vi på grönan med vårt stora kid. Hans vän fyllde år och bjöd med vår storis till grönan.
Superkul var det och denna gång kunde och ville storisen åka massor av olika karuseller så det var skoj för alla.
Vi åkte kvasten han och jag, jisses va läskig men kul. Kan inte fatta att jag varit så modig (i unga dar) och åkt ALLT.

Vi kom hem på em och tog över bebisen då mamma, mormor och moster ville åka till Falun.

Beben som blivit sjuk (igen) var ledsen, snorig, täppt och allmänt missnöjd.
Hejja!!!

Körde ett kort men svettigt pass på gymmet för att inte sacka efter.
Känner mig så totalt orklös. Mina provsvar hade kommit och läkaren kunde inte fastställa ngt kroppsligt...
Det tär på mig att inte ha ngn kraft. Har ingen aptit, ingen lust och ork för ngt.
Det enda jag vill är att sova. Sova sova sova...utan att bli störd.

Av myrealworld - 1 juli 2014 00:29

Jisses, här gäller det att satsa med livet som insats.
Snabba beslut kring släktfejder som puttrat i 100 år.
Att leka budbärare och ställa sig längst fram för att ta skott för de du älskar mest.
Dagen har gått fort och mitt huvud har bultat av all bergochdalbana.

I hetsen gick jag iväg och klippte av mig håret.
Jihoo, ovant och lite tantvarning eller den klassiska mammafrippan...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards