Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

I wont sacrifise

Av myrealworld - 29 juli 2014 23:38

Sätter mig i badkaret och vrider vattnet. Svalkar mig. Låter värmen rinna av min hud och flyter iväg i tankarna kring de(t) viktiga.

Jag tänker på min pågående resa som startade lägre bak i horisonten. Den då jag offrade mitt allt för att känna mitt värde.
Jag tänker på människor som tagit sällskap med mig under resans gång.
De som klev på i början och som än idag reser med mig.
De som klev på, slog följe för att sedan kliva av och fortsätta sin resa på annat håll.
De som klev på men inte visste var de skulle. De klev av men ångrade sig och blev upplockade igen.

Ja, jag har blivit berikade av (nästan) alla möten. Jag har lärt mig om mig, mitt inre och om andra.

Jag inser att människan är inte enbart det som avgör relationen utan de unika tillfällen som är värda att minnas definierar vem människan är för mig.

Det är i det otrygga en vän kan visa sig ELLER bli osynlig.
För mig är lojalitet och näring till relationen viktigast.
Finns inte det och jag känner mig otrygg har jag svårt att definiera vad som är vad.

Svammel och oförståeligt för er. Glasklart för mig.
Jag är klar med orimliga uppoffringar som får mitt inre att brinna.
Jag umgås inte med människor som jag inte kan begripa mig på.

Jag lämnar inget osignerat utan meddelar när ngt känns fel.
Viktigt för min del.
Känns fair liksom.

 
 
Ingen bild

Glajjan

30 juli 2014 23:29

Ditt resonemang är lika tydligt för mig som att dina kiddos är stjärnor.

Jag befinner mig på ett annat tåg, har kastat av några, ngn har hoppat av självmant, ngn annan åkte snålskjuts å står å gläfsar å på perrongen igen. Men jag är osäker på dennes avsikter. Ngn annan var nära att bli överkörd av tåget själv nyligen 😂. Men det är inte dem som är viktiga. De viktiga är de som ÄR ombord på min ride. Där kärlek humor värme styrka och trygghet dominerar. Självklart finns plats för svaga, men raka individer. Men ingen jävel får ligga i ngt parallellt spår å köra dubbelt. Ja. Ok håller på å gå bananas på denhär metaforen nu 😂😂😂. För mig är det kvalitet inte kvantitet som räknas i gräddklicken. Därför skulle du ha kepan <3

myrealworld

31 juli 2014 00:13

Du är ju klockren! Tack för förståelsen OCH för att du råkade stå på hållplatsen som min resa passerade och vi fick åka ihop.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards