Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Summer days drifting away

Av myrealworld - 22 juli 2014 00:03

Ingarö blev det idag. Vi kom ut dit kl ett och det var superfint. Vattnet var ljummet och folk satt inte på varandra.
Tog en promenad med beben som somnade och storisen höll igång med sin "nyfunna" idol -pappa.
Jag ville ogärna kliva i vattnet vilket gjorde mig ännu mer utanför symbiosen.

En parantes:
Känner mig just nu som åskådare/domare till mitt stora barn. Jag ömsom sitter på läktaren och ser på när leken pågår. Delar skratten på håll.
Och ömsom dömer, avgör, sätter gränser, tvingar till att följa regler. Men är den där som oftast inte är omtyckt då min egna funktion är är att se till att det går rätt till.
Detta tär på mig då jag brukade vara den härliga medspelaren. Den barnet lattjade med, jagade, kramade, sökte tröst hos.
Jag inser att närhet kommer då man ger näring till relationen och just nu tillför jag inte mkt för mitt stora barn.
Jag tar mig inte den tiden jag borde.
Så, nu återgår vi till det där glittrande härliga och perfekta... Där ingen sorg finns i mammans hjärta.

Efter tre timmars sol och bad var det dags att bege sig hemåt och till gymmet.
Fick bli en genomkörare för att väcka musklerna.

Sen gick kvällen i ett! Middag, konflikt, nattning, konflikt, vaknade bredvid storisen av att beben skrek, virkade lite (min nya hobby/terapeutiska tid) och sen kvällsmellis på ballen.

Nattis på er och hoppas morgondagen bjuder på sol.


URSÄKTA tuttchocken!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards