Alla inlägg den 9 maj 2014

Av myrealworld - 9 maj 2014 21:50

Äntligen var det dags att träffa gullgänget.
Just girls, good friends catching up.
Vi åt mumsig mat på Koh phangan och sedan gick vi till grannen för en kaffe/drink/Loka.
Nu är jag hemma hos mina juveler igen med ny energi och massor av sparade pussar.


Har tänkt på en sak. Självklart då det berör mig då jag är en av de som testar och experimenterar led den egna kroppen.

Förstå mig rätt kära vänner, jag förstår er välvilja men
Jag kan inte förstå hur man kan "kritisera" en annan människas utseende. Oavsett om det handlar om klädval, hårfärg, val av smink, det man väljer att förändra med sitt utseende, tatueringar, vikt, muskelmassa osv.
Jag tycker det är viktigt att stötta människor i det de är i med sitt utseende.
Jag skulle inte säga till ngn "fult", "opassande", det där borde du inte gjort, du är fin som du är osv.
Jag tänker att det är upp till var och en att bestämma hur de väljer att se ut. Även om det inte påverkar mig i mina val tycker jag att det är viktigt att stärka de val en människa gör.

Hur ngn väljer att se ut påverkar inte vad jag tycker om människan så länge denne mår bra. Klädval/smink/skor/silicon/botox/långt hår/inget hår. Du är vacker i mina ögon om du är det i dina egna.

Jag förstår människors välvilja men känner man mig vet man hur bestämd jag är när jag vill ngt. Vill jag ngt så gör jag det... Mest för att jag antagligen tror på det och gillar det.

Min syster är bra på att ge stärkande feedback. Det är härligt och gör en så glad. Viktigt, tycker jag då vi allt för ofta är snabba med att kritisera oss själv och andra.

Äsch nog om det!
God natt mina kära ??

Av myrealworld - 9 maj 2014 00:00

Alltså, mitt ljuvliga liv igen.
Om man bara hänger med i svängarna så händer så mkt kul.
Jag ställs inför nya saker som boost:ar mig. Detta var jag med om idag. Och tro mig när jag säger att jag kvittrade hela eftermiddagen.

Utöver det har jag fastat ännu längre idag och det gick bra.
Gick till gymmet och testade stronglifts och ännu en seger för mig när det visar sig att jag är så mkt starkare än jag tror.
Jag öste!

Pappa har varit hos oss och det är så mysigt.
Jag gjorde god mat och de köpte pizza...mums!!! Jag behövde dessutom få i mig 600-700 (läs 1000) kalorier på ett mål.
Gick hyfsat.

Nä, nu ska jag sova.


Ser ni benen??? Woooow

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards