Alla inlägg den 29 mars 2014

Av myrealworld - 29 mars 2014 23:27

Lycka är att få träffa solen efter en mörk period. Att känna att solen värmer ger mig så mkt energi.

Började dagen med att glida förbi MNO som hade utförsäljning. Köpte mig ett par aaaasnice:iga träningsbyxor och ett härligt linne. Allt för 300. Ett kap tycker jag.

Sen kom storisens kompis som skulle hänga hos oss ett tag. Jag tog med dem upp i hammarbybacken och sedan indianparken.
Tog med mig saft och kakor vilket gjorde det till en hit.

Hängde sedan med syrran som kom förbi. Som vanligt ett nöje att umgås med henne trots att hon mest ville hänga med alla barnen...haha

Masade mig till sist iväg till gymmet för ett pass. Körde bröst och rygg.
Inte min dag idag och kroppen är fortsatt sliten men det är bara att kämpa på.
Ingen ångest men helgerna blir lätt lite moffiga så då är passen extra viktiga.

Är sjukt trött efter en lång dag i solen. Så nu checkar vi ut.
Glöm ej klockan inatt, nu är sommartiden iaf kommen.

Av myrealworld - 29 mars 2014 00:41

Jag anser att människor ska ha friheten att välja att vara de de vill vara. Frihet att vara utan att kränkas, förtryckas och dömas.
Ju mer jag lär mig och utvecklas förstår jag även uttrycket: alla människor har sina goda skäl till att göra/säga det de gör.
Uttrycket kommer från min förra handledare Mårten.

Jag har fått mina värderingar ursprungligen från ett hem fyllt av kärlek men på senare tid har jag fyllt på med kunskap från mig själv och mina erfarenheter.

Jag försöker lära mina barn att
älska genom att älska dem tills de förstår vad kärlek är.
Att respektera andra genom att respektera dem och deras gränser.
Att inte kränka dem.
Att lyssna och vara flexibel
OCH
att gå emot normer som begränsar deras väsen. Vilka normer undrar ni?

Heteronormen:
Jag bäddar inte in det faktum att alla FÅÅÅÅÅR älska vem de vill utan jag utgår från att så är fallet.
Så när jag berättar för mitt stora barn att mina vänners (kvinnor) flickvänner bor där och heter si och så reagerar inte mitt barn på det, som det ska vara med andra ord.

Könsnormen:
Jag har alltid låtit mitt barn välja fritt och genom att jag som kvinna väljer olika färger (mest svart dock) lär jag mitt barn att rosa inte hör ihop med snippan.
Mitt barn har fått måla naglarna, testa mina kjolar, ha mina skor osv utan att det har varit konstigt tiiiiiiiiiills han blev fyra och snacket började gå på förskolan.
Regler/normer som, 3-5 åringa barn, upprätthåller genom att berätta vem som får gilla vad och bära vad.

Mitt barn säger till mig
att bara tjejer kan vara prinsessor,
Att bara tjejer får (MÄRK ORDET FÅR= inte ett eget val utan ngt annat är förbjudet) ha kjol och klänning.

Idag ville mitt barn testa en klänning som svävade när man snurrade, precis som damerna på lets dance.
Så han frågar om jag har en klänning och om jag vill sätta på mig den och snurra.
Här blöder mitt hjärta och jag vill skrika: D U har all rätt i världen att testa ngt som verkar kul och vackert!!!!

Istället frågar jag om han vill testa med en av mina kjolar?!
Till svar får jag att BARA tjejer F Å R ha klänning.

Fy. Fan. För. Att. Andra. Begränsar. Mitt. Barn.

Jag blir matt och undrar hur detta kommer sig?!
Könet sitter inte i kläderna eller färger.
Det sitter mellan våra ben och den vi väljer att älska tar plats i våra hjärtan.
Men mitt barn kommer lära sig annat och jag kommer FORTSÄTTA kämpa emot. Prata och diskutera. Det ska inte vara lätt för dessa jävla normer att begränsa mitt barn. ICKE

gonatt från en mamma utan krona eller klänning. En mamma bara.
En mamma som behöver feminism och människor med bra människosyn.

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards