Alla inlägg under september 2013

Av myrealworld - 8 september 2013 00:37

Min syster.
Alla borde ha ngn som hon.
Omtänksam och bara så underbar.
Idag gick vi på spa och fick massage!
Allt hade hon fixat. Att ge mig en massagebehandling är det bästa som finns... Love it!

Sen har vi ätit, bakat, fikat och jag har fått presenter.
Lotions, mama-kläder och 6 st Matteusskålar.

Tack älskade mamma och syster. Ni har gjort denna helg minnesvärd.

Av myrealworld - 7 september 2013 09:51

Igår kom dagen jag väntat på!
Jag öppnade lucka ett och på kvällen blev jag glatt överraskad av att min mamma dök upp.
Wiiiiii älskade syster och mami hade planerat det bra!
Vi har myst och till min lycka sov min syster här ??
Idag kom nästa överraskning: vi ska befinna oss på Fridenz Hälsozenter..... I LOVE IT!!!
Bästa presenten :)

Mysigt! Och uppskattat
Tack älskade ni!!!

Av myrealworld - 6 september 2013 08:54

Som jag sa tidigare har jag släppt på det strikta matschema jag gick efter tidigare.
Dels för att jag behövde öka mitt kalorintag samt tillföra kroppen både kolhydrater och fett under graviditeten.

Till en början var detta en kamp och jag fick ofta påminna mig Om varför jag äter mer osv.
Att bli "matstörd" är lättare än man tror...
Idag ser jag inte längre de faktiska portionerna utan hur viktigt det är att tillföra kroppen energi när man har en inneboende.

Det jag försöker tänka på är socker och onyttig mat. Inte på ngt sätt slaviskt utan bara känna efter vilken känsla det är som ligger bakom sötsuget. Hunger? Trötthet? Törst?

Mitt problem har blivit att jag tappat min aptit vilket oroar mig.
Min barnmorska menar att det är vanligt och att bebisen förser sig med det den behöver så no worries.
Att inte ha ngn aptit bidrar ju till ATt inget känns gott... Och att man får tvinga sig att äta. Tråkigt!

Så cravingsen finns ej på samma sätt: till en början var det mycket surt och syrligt men idag är det hugget som stucket.

Hur äter ni? Gravida som icke havande?

Av myrealworld - 5 september 2013 23:44

Fullkomligt älskar B B T

Av myrealworld - 5 september 2013 20:44

Vaknade idag och fick en lite turbulent start men det ordnade upp sig allteftersom.
Har varit extra trött idag.kände när klockan ringde att det var omöjligt att kliva upp vilket jag gjorde ändå.
Jobbet rullade på och vid fyra kom fina pappa och syster. Åh så mysigt det är att ha sin familj omkring.

Imorgon är det fredag!!!! Som jag har längtat!!!!
Då börjar även syrrans present att gälla. Ser med spänning fram emot att se vad som väntar.

Av myrealworld - 4 september 2013 21:33

Det här med träning under graviditet.
Det finns ju få riktlinjer vilket jag gillar.
Skulle bli galen om min graviditet hindrade mig från att träna.

Jag rör på mig nästan lika mycket som förut.
Jag kör styrka och cardio i form av intervaller.
Däremot har jag fått anpassa mina pass och jag har blivit mycket bättre på att känna in min kropp.
Jag har även lagt på längre och mer djupgående stretch i samband med träning.
Det är ngt jag kan rekommendera.
Om man av olika skäl måste prioritera bort träning ska man unna sig stretch, som går att göra framför tv:n på kvällen.

När det gäller kosten har jag släppt (det tog sin tid) det noggranna matschemat. Äter nu tre mål om dagen och mellisar.
Har dock ingen grym aptit vilket är tråkigt.

Hur gör ni?

Av myrealworld - 3 september 2013 22:49

Min topplista just nu:

1. Äta fil och flingor (helst som varje måltid)

2. Att fortfarande kunna sova på mage.

3. Att kunna andas ordentligt (vissa dagar iaf)

4. Att kunna köra löpintervaller fortfarande.

5. Äta sura äpplen med salt.

6. Gosiga krämer för hela kroppen.

7. Trötthet som leder till sömn

8. Känna gosiga sparkar och ngn som möblerar om i magen

9. Massage (önskar jag kunde gå på massage jämt)

10. Sköna sporttoppar

Av myrealworld - 3 september 2013 22:14

Har fått fina kommentarer av två vänner här och det värmer!
Vill bara att ni ska veta det, blir glad för era små inlägg.

Idag var jag återigen en vandrande zombie.
Jobbade och slet hela dagen. Hämtade och lämnade samt åkte till simskolan med pyret.
Nu har tian börjat plugga och därmed en helt annan rytm här hemma.

Imorgon blir det iaf träning! Wihoooo

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards