Alla inlägg under mars 2013

Av myrealworld - 20 mars 2013 23:33

Gott nytt år till mina landsmänniskor runt om i världen.
Nytt år, nya utmaningar och ytterligare hopp om utveckling världen över.

Jag lagade mat till mina nära idag och vi myste. Det fick räcka.
Börjar bli krasslig vilket är trist men jag ger kroppen tid och vila i hopp om att slippa.
I helgen ska jag umgås med min älskade son. Jag saknar tid med honom, faktum är att jag inte lekt med honom på länge vilket smärtar.
Jag missar tusen saker dagligen...som aldrig kommer åter.

Helgen är hans/vår. Jag ska tanka fullt!

Av myrealworld - 18 mars 2013 22:49

I fredags såg jag gruppen tjuvjakt och gillade deras beat. Lyssna på två av deras låtar och rubriken är från den ena.

Måndagen är över. Fick mkt gjort på jobbet trots att vi var på kurs hela eftermiddagen. Kursen hette "att prata porr med ungdomar" och hölls av Olle Waller på LAFA.
Kul och som alltid inspirerande med ny input.

Sen blev det mat och träning.
Armar idag :) lovin' it!
Dag ett på kostprogrammet avklarat och det gick bra.
Har försökt hälla i mig vatten idag. Känns viktigt att förse kroppen med mkt vätska.

Imorgon blir det en vanlig dag. Inga krusiduller för min del! Bara va och göra det jag ska.

Av myrealworld - 17 mars 2013 22:15

....is a moment I treasure!

Min jobbhelg är över för denna gång. Det har tagit hårt på mig även om det är jobb. Mitt energiförråd är inte i sitt esse och den energin jag har måste jag vara sparsam med.
Igår blev en tuff dag men idag var det ngt bättre.
Blev väckt av min prins, han känner så väl av mig. Hela hans väsen är fyllt med kärlek så fort han ser mig. Det värmer varje cell i min kropp och om jag kunde skulle jag pausa i studer som de.

Sen tränade hela familjen. Pyret dansade, pappan körde axlar och jag körde 27 min tabatha samt rygg. Smaken av blod får summer känslan.

Imorgon tänker jag skärpa min kost som nu varit på glid ett tag. Av förklarliga skäl har det inte prioriterats. Det är inte ett jätte jobb men jag behöver det.
Familjen och min hälsa är mitt fokus just nu!

Imorgon ska jag jobba samt gå på föreläsning på LAFA. "Att prata porr med ungdomar" med Olle Waller. Det ser jag fram emot.

Må gott

Av myrealworld - 16 mars 2013 18:09

En solig dag. En vacker dag.
Det fattas mig fortfarande. Ett hål i mitt inre. Sinnenas förlust mot bättre vetande. Det skär och svider omvartannat men ljuset borrar igenom. Jag ser mina älskade, jag ser mig själv i ett nytt ljus.

Igår jobbade jag och idag har jag vridits ur. Har gått i solen och fällt tårar.
Efter tystnaden var det dags att bli närd av de jag håller kär. Vi åt mexikansk mat, lekte i parken, klippte pyret, fikade och kollade kläder.
Promenerade tillbaka till en lördagstyst stadsdel.

Jag ska snart jobba igen. Jag ska orka. Sen får jag vila i ngra veckor.
Trevlig lördag.

Av myrealworld - 13 mars 2013 23:02

Vaknade
Åt proteinpankaka
Åkte till ännu en kursdag i Fiskis
Kom hem till kärlek
Gick till Texas Longhorn och åt middag ihop
La pyret och kollade på Chicago fire.

Nu vill jag sova. Ännu en dag har gått.
Ännu en dag.
Jag stod ut.
Jag andas

Av myrealworld - 12 mars 2013 22:35

Vakna
Få i sin frukost
Åka på möte
Jobba
Hämta älskade barnet
Träna till kräkreflexen kittlas
Äta
Lägga barnet
Domna i soffan
Sova.

Av myrealworld - 11 mars 2013 23:35

Ännu en natt då jag och min kropp vandrade längs drömmarnas hamn. Inte så behagligt men än dock.
Jag vaknade med kläderna genomblöta och blev mjukt omhändertagen. Somnade om för att återigen bli ett med drömmarna.
Kroppen kämpar, vill väl men behöver prövas.
Jag hänger på, som i trans. Bortom bättre vetande.
Jag blir omfamnad och varsamt vaggad av människor som vill mig väl. Jag känner empati, en känsla av att ngn lägger sin hand på min bröstkorg och ber mig vila i det som är nu.
Där vill jag stanna. Ännu en dag. Bara ännu lite mer. Med den kärleksfulla handen tungt vilande på min bröstkorg.

Tack!

Av myrealworld - 11 mars 2013 23:32

Ännu en natt då jag och min kropp vandrade längs drömmarnas hamn. Inte så behagligt men än dock.
Jag vaknade med kläderna genomblöta och blev mjukt omhändertagen. Somnade om för att återigen bli ett med drömmarna.
Kroppen kämpar, vill väl men behöver prövas.
Jag hänger på, som i trans. Bortom bättre vetande.
Jag blir omfamnad och varsamt vaggad av människor som vill mig väl. Jag känner empati, en känsla av att ngn lägger sin hand på min bröstkorg och ber mig vila i det som är nu.
Där vill jag stanna. Ännu en dag. Bara ännu lite mer. Med den kärleksfulla handen tungt vilande på min bröstkorg.

Tack!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards