Alla inlägg under februari 2013

Av myrealworld - 12 februari 2013 15:05

Idag blev det familjedag, dagis är stängt även idag.
Jag är sliten, tur pyret fick massa pyssel på kalaset så vi hade att göra.

Ska snart gå och träna... Om jag orkar. Kanske pushar jag kroppen just nu. Men eftersom jag ökat mitt intag kraftigt känns det grymt att göra av med lite energi.

Ikväll ska jag träffa min bästis! ??

Av myrealworld - 11 februari 2013 21:05

Jobb med stort J idag. Möte och handledning hela dagen men jävligt givande. På mitt jobb får man vara trött, ledsen, orolig och arg. Just nu iaf.

Tog mig hem med ett pyre i handen, han lämnades på jobbet idag efter en heldag med papi (dagis stängt).

Vi kom hem och medan han var konstnär lagade jag mat.
Vilade från träningen idag. Får sen om jag hinner ngt imorgon.

Är i ett skede där jag tänker och resonerar kring en del.
Slutar inte bli förvånad över människor och situationer jag mött. Så ofta som jag velat tro det bästa men alltid anat oråd. Har mött många fina människor genom att utsätta mig själv för prövningar men även mött det motsatta. Tur att livets eviga cykel inte väljer att stanna.

Nog tänkt för idag...nu te och mys.

Av myrealworld - 10 februari 2013 22:53

Helgen har varit mysig. Trots att tröttmössan här.
I lördags fick jag en kort stund med lillpyret. Vi tog oss till Nacka forum och spanade på leksaker, fikade och bara va. Pyret har varit så spänd hela helgen för att han idag skulle ha kalas.
Kalaset gick bra idag, massa barn och vuxna som susade omkring.
Härligast av allt var att få träffa min älskade Lisa. Åh va härligt att bara vara i hennes omgivning.
Vissa människor värmer ens hjärta bara genom att finnas. Hon är just en sån.

Sen körde jag ett pass på gymmet, helkroppspass! Bojakaaaa...
Har nog kört sex ggr denna vecka, det glädjer mig.

Sov gott alla

Av myrealworld - 8 februari 2013 22:53

Näthat mot kvinnor är för mig kvinnohat. Skillnaden är att den utövas på en skärm där det inte tycks finnas en begränsning på vad man kan spy ur sig.
För mig är det en förlängning av samma kvinnohat som råder i vardagen. Då kvinnor förtrycks, förminskas, förnedras, baktalas, hånas, objektifieras...listan är lång.
Låt oss inte förvånas. För när vi förvånas betyder det att vi vant oss.

Att sträva mot ett jämställt samhälle är ett livslångt projekt. Ett projekt som ständigt behöver hållas vid liv.

Jag är trött på mkt. På strukturer i samhället, på stunder då jag faller in i samma tugg som som jag avskyr, på det ständiga spelet om makt, på ingjutna värderingar osv.
Jag är trött.
Jag är less på att alltid få ett par tuttar upp i ansiktet oavsett var jag är.

Jag vet inte hur ett jämställt samhälle skulle se ut eller upplevas. Vet du?

Av myrealworld - 7 februari 2013 21:25

Goddag yxskaft!

Sån dag ni vet när man hänger med och säger massor och två sekunder senare har jag glömt vad jag sagt och gjort. Hej kom och hjälp mig


Har glömt var jag har allt även, min telefon och nycklar T.ex
Är i min egen värld...som när gymmets pt skulle fråga om jag använde en maskin och typ skrämde ihjäl mig... Awesome och jag höll på att skratta på mig sen.

Nä nog med sånt, snart ska jag äta toblerone och glo på tv.

Av myrealworld - 6 februari 2013 21:45

Sömn... Sova....
Gjorde ovanstående länge idag!
Sket i gymmet och snarkade som en spädgris istället.

Jobbet har gått bra idag. Onsdagslunch och härliga diskussioner med kollegor. Ibland är det grymt tråkigt att vara vikarie på en plats jag gillar att vara på.

Tog lite friskvård och tränade en timme. Det blev 30 min intervaller och sen ben + axlar och stretch på det.
Kul som vanligt...
Testade en grym stretch på TRX:en, bild kommer nedan.

Önskar er alla en skön kväll

Av myrealworld - 5 februari 2013 21:13

Fick kaffe av kollegan kl 14 vilket jag tacksamt tog emot.
Det piggade upp mig så till den grad att gymmet inte längre kändes långt bort.
Körde rygg, axlar och bröst. Pumpade ur allt jag kunde och avslutade med 20 snabb promenad på löpbandet.

Min älskling lagade som vanligt underbart god mat; stekt torsk med potatis och grönsaker.
Muuuums!

Nu har jag druckit varm choklad gjord på sukrin istället för socker samt en skål nötter.

Av myrealworld - 5 februari 2013 13:20

Goddagens alla tisdagspigga människor,


Här i söderort fortsätter tröttheten att härja min kropp. Jag vill helst bara prata om sömn och sova.

Skam den som ger sig dock...

Jag ska idag bege mig till gymmet direkt efter jobbet så jag inte riskerar att hamna i soffan.

Nu tänker ni: Inte du heller!!!

Jo visst serrni, denna fröken har förutom att vara sjuk också blivit lite lat.

Det resulterar i massa ont i kroppen vilket jag hellre är utan.


Grannfikan är inställd så efter gymmet blir det god mat och mys i soffan.

Det får räcka för idag.


Min bästaste for now


Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards