Alla inlägg den 24 februari 2013

Av myrealworld - 24 februari 2013 20:21

Nu ska vi se (grymt proffsigt att börja en mening så eller?), mor och son vaknade 7:30. Jag fick ytterligare 20 min dispens då goset kikade på tv.

Innan pysens dans åkte vi och handlade. Och sen kom älskade syster plus boyfriend.
Medan de kollade på liten när han dansade passade jag på att träna sönder mina styltor. Superset och gissa om jag snubblade ut med svetten rinnandes i ögonen.

Därefter kom käraste Pedro över på en fika vilket var nice. Samt att jag fick tid med syster och sidekick.
Min syster är det finaste jag vet och hennes hjärta är gjort av guld och de ädlaste diamanter.
Hon klappar så fint på mig och ger mig varma kramar. Jag är dum som inte påpekar det oftare.
Älskar dig!

Av myrealworld - 24 februari 2013 08:04

Går just nu en introduktionskurs i systemteori och läser en bok som heter fina fisken. Rekommenderar verkligen den för er som har tid och lust.

I boken tas vikten av stärkande feedback upp som en viktig del för våra relationer.
Hur viktigt det är att jobba på att "komma på människor med att göra rätt" snarare än tvärtom.
Att uppmärksamma när människor gör goda saker och snabbt kommentera det.

Visste ni att vi får 80% av den stärkande feedbacken innan 4års ålder. Helt galet skulle jag säga!!!
Det måste väl gå att ändra på.
Hoppas att du kan ta med detta och redan idag öva på att ge din omgivning stärkande feedback.

Så här skrev min chef om mig...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards