Alla inlägg under december 2012

Av myrealworld - 16 december 2012 00:18

Lördag kväll och busväder.
Har faktiskt haft ännu en skön dag, häng på luma bibliotek...gooood lunch på Fine food, häng med finaste Anna i Skäris och seeeen mys med mina killar och en godisskål.
Har kollat på Total Recall som var helt okej.
Imorgon siktar jag på gymmet, en sväng förbi MM sports för att fylla på allt och kanske handla sista klapparna.
Önskar er skön sömn!

Av myrealworld - 14 december 2012 08:51

Fiberhavregryns gröt med blåbär och kaffe innebär att jag ska strax få mig en omgång på gymmet!
Igår var det lussemys och sen julfest med jobbet...
Tog bilen och var hemma rätt tidigt så jag kan friskvårda nu på morgonen!

Hoppas ni mår bra och att ni nu ska njuta av er fredag!

Av myrealworld - 13 december 2012 13:47

Kloka och vackra ord av Rumi

Bild


Bild

Bild


Rumi-quote_large

Bild

Av myrealworld - 13 december 2012 11:33

12196_458456114218420_1412674610_n_large  Bild


Att leva hälsosamt och träna behöver inte vara en plikt.

Har många gånger ställt mig frågan varför folk pendlar mellan det hälsosamma livet och det ohälsosamma livet.

Typ... Antingen skiter jag i allt och äter det jag vill, när jag vill... eller Jag kör väldigt strikt och kan inte låta ngt onyttigt (olika från person till person) passera mina läppar.

Tänk om vi skulle göra så när det gäller allt annat i livet... typ Alkohol, dåligt humör, ilska osv.

Jag äääälskar vin och därför måste jag dricka det jämt och  mycket.

Jag kan bara vara arg och ilsken så jag är det jämt och skiter i hur det påverkar min omgivning.

Nä så fungerar ingen... alla väljer sina dagar och inser också att vissa saker är bra men under kontrollerade former.


Att träna är att ta hand om sig själv. Ni är väl rädda om er? ni utsätter inte er själva för farliga risker?

Exakt detsamma gäller träning... ett sätt att vara kontrollerat och medvetet rädd om sig.

Att äta rätt handlar inte om att bli smal UTAN om att (återigen) ta hand om sig.

Ni stoppar väl inte konstant i er hälsofarliga saker?


Mitt första tips är Att lära sig att förhålla sig till kost och träning!

Det är mer en mental övning. Hur ser just du på uttrycket kost och träning? Lägger du direkt in krav och jobbigheter i begreppet? I så fall måste kanske det ändras... i just ditt sinne.

Då förhållningssättet alltid kommer att vara din biljett. Har du inte ett sunt sätt att se på det och ett sätt att göra det till ditt eget lär det även bli svårt att hålla sig motiverad.


Tips ett till er från mig...(fler tips kommer på vägen)


stor julkram till er alla och ha en skön lucia


Av myrealworld - 11 december 2012 15:12

Hej tentaångest!
Hej inre stress...
Idag kommer det gå åt skogen men jag ska göra mitt yttersta.
Behöver endast sluta stressa upp mig!
Andas...

För varje utmaning utvecklas man ännu lite mer. Så även i detta fall.
Hejja alla som kämpar!

Av myrealworld - 10 december 2012 22:27

Hur gör ni i livets motgångar?
Hur reagerar ni när livet inte blir som tänkt? Hur hanterar ni kritik och påfrestningar?

Svaret på dessa kan lätt appliceras på andra områden i ens liv.
Tex träning (som jag brinner för)!
När livet och vardagen känns svår kanske ni fortsätter kämpa eller ger ni upp och går förbi problemet i hopp om att det ska försvinna?
Detsamma när träningen känns svår och omöjlig att hinna med. Hittar ni en lösning eller förbiser ni träningen?

När träningen inte hinns med och resultaten inte är som ni tänkt kanske ni ger upp och förstärker tanken "jag visste det"? Eller tänker ni: bra att jag kämpar trots att resultaten tar tid på sig?

Jag ger inte upp på det som ger mig näring oavsett svårigheter och motgångar. Men jag är noga med att påminna mig själv om att jag är ansvarig över mina resultat. Om jag skiter i det jag finner viktigt och behandlar det som är värdefullt som skit får jag även ta konsekvensen.
EGET ANSVAR, EGEN KAMP!

Ge inte upp men förstå er egen del! Våra tankar är viktiga i alla dela av livet!

Av myrealworld - 10 december 2012 12:11

Idag är jag pigg igen...
Igår var jag trött och bakis! Men kul var det iaf...tack loppan för allt.
Måndag och två veckor kvar till jul, yeaj....

Massor att göra men sen blir det två veckors ledighet med en massa tid för nära och kära.
Men innan dess är det tentan...jävla tenta!

Håll tummarna!

Av myrealworld - 7 december 2012 20:30

Sååååå trött i mössan...
Men det mesta är förberett förutom att plugga!
Jag känner en tjej som kommer bli underkänd (pekar på sig själv)
Blääää

Kanske tar tag i det snart...
Ikväll blir det film, fick ställa in träning eftersom ryggen gör ont.
Imorgon åker klackarna och guldstrumpbyxorna på... Jihooo!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards