Alla inlägg under april 2012

Av myrealworld - 12 april 2012 12:46

Hej på er i stugorna,


Idag är det första dagen på en vecka jag känner mig pigg och på alerten.

Alltså jag kände inte att jag skulle avlida om jag klev ur sängen i morse. Woooohoooo

Det har tagit en vecka med ny kost och träning för att få till detta och va glad jag är.


Tumblr_m19wtx4spt1rq4b7eo1_250_large


I helgen kanske det blir Garbos med min älskade lilla lisis och hennes kollegor.

Känner mig lite rädd faktiskt :) då jag inte heller kan vila ansiktet i ett glas vin (får ju bara dricka 2 glas). hahah...

Nä då jag har alltid roligt i lisas sällskap så om inte annat kommer kvällen gå åt att nynna lambada och fuldansa.

Annars blir det nog lugnet själv. Imorgon kväll kanske vi ska ut och äta. Pyret, kärleken och jag...mysigt.

Men på dagen ska jag nog träffa The lovely Anna B, och skratta lite kanske ;O




Av myrealworld - 10 april 2012 22:22

Hej å hå! Idag har det varit full rulle, samtal efter samtal. Började dagen med kesoröran som har blivit en personlig favorit. Sen tog jag min 30 min promenad till söder där samtal väntade. Senare åktevi hem och myste innan servar dags för Pyret-hämtning och dagens intervallträning. Har fuskat liiiite med maten, det innebär fusk även om det är marginellt. Hehe... Annars flyter tiden på och jag ska öva på vissa saker under kommande månader. Mindre IPHONE, mer umgänge med tian och o m t ā n k e. Om två veckor åker vi till eksjö och hälsar på svärmor som gjort sig riktigt illa :( sen drar jag därifrån till götet! Göööött mos!

Av myrealworld - 8 april 2012 14:50

Alltså denna lille skrutt sjunger om att han vill vara vår pojkvän.

Om han inte var typ 12 och knappt hade fått mustasch hade han väl ändå fått en chans??



Av myrealworld - 8 april 2012 14:22

Jag säger hej och fortsätter knapra valnötter, rostade kikärtor och ett äpple till mellis.

De första dagarna var rena tortyren. Jag var överallt och ingenstans. Tänkte och funderade över mat och allt det goda. Ångrade mig och förbannade mig själv att jag sökte till detta. Var var motivationen undrar ni?

Den fanns inte och jag var beredd att ge upp men jag andades och intalade mig sjäv att sakta sakta ge det en chans.

Idag känns det lättare men hungern är mycket större och jag behöver input i magen var tredje timma annars känns det som att jag ska dö.

Tumblr_m21xmysffh1qgmx9xo1_500_large

Bild  


Imorgon börjar träningsveckan igen och den bjuder på Morgonpromenad 30-45 min samt styrka överkropp.

Hej och hå, stackars er om kommer få läsa sånt här trist om träning nu. Jag som själv hatar det mest av allt. men jag behöver skriva ner detta för min skull så jag hoppas ni står ut.


Snart ska vi till sickla. Blir skönt med en promis dit och sen en kopp te på det. Ikväll ska jag träffa min finaste lisa och vi ska dricka lite vin och bubbla om livet. Längtar ihjäl mig och tycker det ska bli mer än trevligt.

Av myrealworld - 7 april 2012 15:58

Sitter här nu i soffan och skriver på tians padda. Pyret har åkt till sin moster med momo och moffa. Mina fina föräldrar överraskade oss i torsdags. Det är så härligt att vara samlade. Även om det är ngt intensivt mellan de yngsta i familjen i kriget om uppmärksamheten av mina föräldrar. Har nu börjat med the challange och det är: UtmanandeSlitsamtSvårt att förändra kosten och att avstå helt från godsaker. MotiverandeSkakigtMen jag gör det... 4e dagen idag. Helvila på helger och det behövs. Igår sprang jag 45 min på hastighet 10-10.5, sedan magövningar... PjuhGlad påsk och njut för mig med.

Av myrealworld - 3 april 2012 15:32

Hej å hå,


Bara till att inse att man har blivit äldre. Oj va sliten jag känner mig efter helgens skojjiga bravader.

Barnkalas = hej kom och hjälp miiiiiig

Vuxenkalas = Hej jag tror jag är ung och odödliiiig. Kvällens bild har ni nedan... glada och nöjda jihooo



Men oj va kul jag hade, skrattade och bubblade fram till sena timmen.

På måndagen var jag dock som en levande död. Orkade ingenting kan jag säga.

Idag mår jag lite bättre men energin gick ur mig efter mitt träningspass.


Imorgon kör jag igån med Challange Step by Step tillsammans med Jessica Westergård. Klicka på namnet och följ mig under dessa åtta veckor. Ska bli spännande men jag är nervös som 17. Hon är ju som ni ser mkt vältränad och det faktum att hon är gravid tycks inte stoppa henne så ribban är liksom lagd.

Ja, kommer jag ut levande lär jag väl vara i bra form! Hoppas jag då kalaset inte precis är gratis...


Denna vecka blir det lugnt. Idag ska mitt hjärta till sin bror och kolla fotboll och käka korv. Jag blir hemma med pyret och min lillasyster kommer förbi. Hon har förövrigt blivit beviljad landstingsbetald klimatvårdsresa!!!! JIIIIHOOOOOOOOO GRATTIS älskade syster!!!


ha en skön tisdag!






Av myrealworld - 2 april 2012 23:19

Jag blev en av de utvalda på Challange Step by Step. Ska köra åtta veckors utmaning med Jessica westergård. Ska länka till hennes blogg så ni kan följa min kroppsliga resa bit för bit. Hej Å hå.... Hur ska nu detta gå!? Det undrar jag med och känner mig väldigt nervös. Inte för den hårda träningen utan för kosten men ska det bli en ändring borde den börja här!

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards