Alla inlägg under februari 2012

Av myrealworld - 14 februari 2012 17:01

Idag satte vi fötterna på Tub Island. Det är så vackert att man glömmer andas.

Jag är så lycklig.

snor en bild så länge då våra inte är uppladdade.

Där tillbringade vi dagen. Tog båten tillbaka till Aonang trötta av värmen och skönt mosiga av allt bad.

Väl framme visade det sig att pyret ff är risig i magen så det blev inga större utsväningar förutom att jag vek in och kapade av mig en del av håret. Kände mig sjukt less på det och det blir ju inte bättre av värmen som krullar till det till max och får det att bli som tuggummi.

Damerna på salongen var urgulliga och berätta massor om den mörka sidan av turismen. Hur de tvingas leva med västerländska män, inte för att det var ngt nytt men rätt annorlunda när de själva berättar.

Ta hand om er och värdera er/vår frihet och våra möjligheter!



Av myrealworld - 14 februari 2012 16:58

Tre år av mitt liv tillsammans med den dyrbaraste skatten och jag vet inte om ngn annat.

Hur var livet innan han kom? Hur kändes villkorslös kärlek? Hur kändes rädsla?

Hur var det med tålamodet? Hur kändes det att bli så stolt så man lyfter från marken?


Många frågor men bara ett svar.


Jag känner mig som den lyckligaste i världshistorien bara genom att han honom. Bara genom att kunna kalla honom min son. tack för allt du gett mig, ALLT!



Av myrealworld - 11 februari 2012 17:16

Har väl varit en härlig dag på många sätt. Sol och bad och bl.a Bl.a Bl.a Vi snabbapolar till när jag på ngt sätt har tappat/förlagt min telefon, utan att märka det, inne vid gågatan här i khao lak. När märker jag det? Jo när vi ligger och försöker natta killen och det ringer frenetiskt på Mathias lur. Tillslut kolla tias och läser ett sms om som Pia har skrivit och bett oss ringa henne då jag har tappat min lur och hon vet vem som har det. Trött och sömndrucken tänker jag att nu har den där loppan gått och blivit helgalen utan att förvarna. Ringde upp och får berättat för mig att en finne (finsk man) har ringt henne då jag tappat min lur och han väntar vid affären. Inte ett dugg roligt!!! Jag letar och fattar att set hela stämmer. Sen går det fort, pyret som hade somnat vaknar och vill bajsa. Tian får ringa finnen och skyndar iväg. Försöker sedan lägga pyret som har trehundratusen frågor och känner mig rätt förvirrad. Tian kommer med luren och berättar att mannen hittat den där vi suttit och ätit pannkakor, tänkt lämna in den men ångrat sig då han undrade vad de i butiken skulle göra. Ja resten vet ni. Han hade heller inte velat veta av en tacksamhetssedel utan menade på att vi var grannar. Hur snäll får man bli!?! Är ff förvirrad och undrar om ngn dragit ett skämt!?!? Denna finne var den bästa finnen of all i dubbel bemärkelse!

Av myrealworld - 10 februari 2012 01:28

Goddag mina vänner! Ligger här i sängen och kl är alldeles för lite. Killarna sitter utanför och kollar på dvd och annat. Jag får alltså tid att uppdatera er samt göra mina övningar i lugn och ro. Igår flyttade vi till det nya hotellet och fick en vacker bungalow att bo i. vi drog ner till stranden och jag läste ut min bok av Maria Sveland. Den boken ger så mkt sorg och smärta om en massa sanningar, men men nu påbörjar jag böckerna Mary skickade med mig. Lunchen intogs på ett ställe i närheten och vilken skillnad det var på priser. Så mkt billigare här! Tog sedan en thai-massage och idag värker ryggen...trots att hon var snäll och försiktig. Kvällen åt vi på ett nytt ställe som var helt okej, måste säga att jag hittills inte ätit orgasmgod mat men det kommer väl på lanta om inte annat. Idag vill jag jobba på brännan, blir ju lätt så att man hittar på en massa annat. Mathias är förresten bättre vilket är skönt, får kalla kårar när han blir dålig. Kära Linda, glad jag blir att du läser!!! Saknar dig och hoppas du ff har kvar energi sen resan. Neo gillar det mesta här men är lite försiktig och vaksam till en början. Han gillade longtailbåtarna massor :))) puss

Av myrealworld - 8 februari 2012 15:08

Hey folks, ännu en dag har passerat och nu har det gått en hel vecka. Tiden svischar förbi! Vi har återigen jäst på stranden och njutit. Jag tog mig en löprunda på 30 min och det gick bra. Brände i benen av att springa på sand. Känner dock inte att flåset är det bästa. Mathias har fått thaibelly så han springer till toaletten stupikvarten. Stackarn, det är lite av hans grej, visst min mage är inte heller vad den bör men jag klarar mig ialf. Imorgon byter vi till Bhandari hotell som ligger lite mer centralt, detta hotell var bebott av bekväma medelåldersmänniskor och knappt inga barn dessutom är allt svindyrt. Måste bara säga ett ord om det lilla jag hört om Reinfeldt och hans uttalande gällande pension och arbete: är glad över att han visar sin sanna färg. Många visste såklart vad den färgen står för men för de som blev charmade är denna kalldusch ett nödvändigt ont. Hoppas han får kliva av så det får bli ngn ordning på det.

Av myrealworld - 7 februari 2012 17:01

Är så trött och klockan är bara 23... Man blir ju sjukt trött av att vara i solen, eller jag är trött mest jämt men desto mer här. Idag har vi slappar på stranden. 35 grader varmt och ljummet i vattnet. Imorgon är det sista dagen på Laguna och på torsdag flyttar vi till ett annat hotell lite längre upp i ytterligare 3 dagar för att sedan återvända till Aonang. Vi gillade konceptet med att åka ut på alla vackra öar. Patong får vänta till systra mi kommer. Skönt att man bara kan ändra sig utan massa krusiduller. Imorgon ska jag dock knyta på mig joggingpjuxen och ta en runda på stranden...yeaj!!! Samtidigt som man får all sol man behöver. Hoppas ni mår bra trots vargavintern, kram

Av myrealworld - 6 februari 2012 16:51

Sitter här på balkongen i khao lak och äter bruna runda, litchie-liknande, frukter. Inte ett dugg intressant för er men jag känner mig modig som testar :) Tänker på er där hemma och den kyla ni får utstå. Malin: ni får vinna på Triss och komma hit :) Idag åkte vi ifrån Aonang, resan skulle ske i en van med AC. Första biten trängdes allt för många i en bil tuk-tuk och sista två timmarna i en bil med en fläkt eller vad man nu ska kalla det. Men jag klagar inte! Inte ens när vi fick gå tio minuter trots att vi blev lovade att få skjuts till hotellet...nänä vi kånkade på alla väskor. Liten följde snällt med och gjorde inga större motstånd. Väl framme vid lyxhotell 2 slängdes kläderna av och vi gick ner till stranden. Badade och sen la jag mig på en solstol och somnade! Det vi sett av stället är inte mycket och det liknar vilket ställe i Thailand som helst. Har ledsnat lite på alla stånd med skräp i faktiskt... Och toalettpappret här i Thailand är ingen hit. Mosquitosen är inte heller ngn lek. Stora märken får man och det krävs flera timmars egenterapi för att ge fan i att klia. Hittills står det ett-noll till mig! Nu ska vi försöka hitta boende då vi bara har rum här i tre dagar...Kram till er alla

Av myrealworld - 4 februari 2012 16:39

Sitter här med en stor påse Mariannes och njuter. Både av godiset men även denna dag. Sov sjukt länge idag, både barnet och mamman. Såååå skönt! Sen ner till stranden för att inta frulle innan vi åkte vidare till Phra Nang som är grannstranden till Railey. Så fint, stranden är omringad av klippor/grottor och vattnet klargrönt. Vi åt goda shakes och grillade majskolvar (min absoluta favvo) och lapade sol. Vid sex blev vi upplockade för ett besök på Krabi nightmarket. Man hade kunnat fynda massor men jag fick bara panik av allt folk och allt krams. Sen med en liten kille som vill pilla på allt och finner shopping mindre roligt blev det snabbt ett mindre kaos. Vi gick in på en stor galleria där vi hängde och guysen åt på KFC. Jag fyndade en snygg väska och lite presenter :) Nöjda med ännu en lärdom: nightmarkets kan vara en hit men med småttingar not so good. Hoppas ni mår bra och njuter av kylan...hihihi

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards