Alla inlägg under januari 2012

Av myrealworld - 9 januari 2012 10:37

Hej å hå.

8:15 träffade jag min naprapat för sista gången på ett tag. Det stramar och gör ont. Tycker att det är jobbigt att kroppen är så risig just nu. Allt känns dessutom värre när det är kallt och jävligt ute. Blir som att min kropp krackelerar.

Vet inte hur många tusen jag har lagt på naprapat och ännu mer lär det bli då jag ska träna med en Pt när jag kommer tillbaka. En investering ser jag det som. Jag menar, så mycket tid som jag spenderar på att träna och få kroppen att fungera känns det bara självklart att även ta hand om den när den pga min dumdristighet svackar.


Ska ringa massa ställen och ordna med en del då resan börjar närma sig. Ingen stress utan bara förberedelser.

Drar till falun torsdag eller fredag för ett sista besök innan vi drar. Passa på att gödas och njuta med fina föräldrarna.


 

Tröttmössan ovan ska ta sig i träningskragen och masa sig iväg nu.



BTW

Av myrealworld - 8 januari 2012 23:23

Om tjugofyra dagar befinner jag mig här:


Bild


Bara så ni vet!

Av myrealworld - 8 januari 2012 23:13

Söndagsångesten kan slänga sig i väggen. För här existerar inget sånt.

Helgen har varit bara fin och jag kommer leva på det länge.

I fredags mötte min älskade Lisa upp mig på centralen och vi begav oss till sjöstaden. Handlade mat och snacks.

Väl hemma åt vi och pratade x antal timmar. Välbehövligt och underbart.

Lördagen sov jag ut och därefter gick jag till gymmet. Körde ett skönt pass för att sedan ila iväg till finaste bärfisen min. Vi fikade och snackade som bara vi kan göra. Gjorde ett halvdant försök att fynda på rean men gick hemåt tomhänta.

Senare på kvällen svirades det om och vi drog till systrarna B för den årliga utgången. Här fanns musiken, ett bord fullt av snacks och vackra donnor att dela skratten med. Roligt hade jag hela kvällen och sällskapet var oslagbart. Hemresan med syrran var lika rolig då jag skrattade så magen värkte. Jäkla unge...


Idag har jag sovit och inväntat mina älskade pojkar. De anlände på eftermiddagen och mamman/sambon var lycklig. Neo och jag myste och lekte. Sov ihop. Stora kärleken och jag har legat i soffan och glott på oviktiga filmer och program. Tack alla ni som förgyllde min helg.


Här får ni en låt som gick på repeat igår.


Av myrealworld - 5 januari 2012 17:44

Tjihoo, är typ lycklig över mitt loppis fynd idag. Jag tycker att det är så himla fint med gammal matservice, helst flera olika som man blandar vi uppdukning. Så åkte vi till ett loppis här i Eksjö som jag aldrig varit på (!?!??) och jag var i himlen. Så mycket fint och ett fynd på tio assietter för 50 kr! En början :) nu sitter jag här och kollar på när liten kör med Märklintåget, runt runt ruuuunt!

Av myrealworld - 5 januari 2012 00:33

Ny är vi i Eksjö, en snabbvisit för mig men mysigt med en liten utflykt ändå. Har idag frossat i diverse godsaker och min mage är i uppror men det ska nog vara bra till imorgon. Då ska vi ut och leka, pyret är äntligen bättre och i stort behov av frisk luft och lek. På fredag drar jag tillbaka till Sthlm för att umgås med min fina Lisa! Lördagen blir det firrefest och förhoppningsvis hinner jag även med en date med min söta bärfis. Härlig helg samtidigt som mina älsklingar har kvalletid med nära och kära. Go natt på er

Av myrealworld - 3 januari 2012 00:08

Kvarg, filmjölk med hallon och blåbär intaget. Hur gott är inte det och bästa att sova på så magen slipper skrika hela nätterna.

Fick hoppa träningen idag då vi inte känner oss helt ok men blev ordentligt tilltuffsad av naprapat Louise och sen har jag ju kört mina egna övningar. Har två stretchövningar kvar; Höftböjaren och Duvan.


Bild


Bild


Detta är så jobbigt och jag hatar mig själv för att jag har hoppat över stretchen. Det gör att min kropp idag är rasfärdig. Men jag ger mig inte och till sommaren kanske jag rent av är lite vig, eller nåt.

Imorgon ska vi fixa pass och sen blir det privatkurs på Make Up Store.

28 dagar kvar till avresa! Jiiihaaa 

Av myrealworld - 3 januari 2012 00:00


Ni är underbara, vackra och livsviktiga mina vänner.

Livet vore nada utan er.

Av myrealworld - 2 januari 2012 12:18

Hoppas första dagarna på det nya året har varit bra och att ni känner belåtna med 2011.


Igår, 1 januari 2012, vaknade lillpyret med feber och så fortsatte dagen. Han var helt färdig. En liten ynklig degklump som man fick kånka på. Febern var hög och det har den varit även i natt.
Så kan det vara. Jag har känningar i halsen men förtränger det faktum att jag antagligen kommer bli sämre då man inte får den sömn man behöver.


I natt låg pyret, 1 meter lång, på min mage precis som när han var nyfödd.

Han vred och vände sig, suckade och stönade, krigade mot febern. Kröp på mig och när hans huvud landade på min mage så blev han alldeles still och somnade på fem minuter. Antar att han blev trygg av de välkända ljuden som fanns i min mage. Mysigt var det och  jag var i himlen, där bara mammor kan vara.


Nu ska vi väl kanske komma igång. Vi har städat och jag har gjort mitt goda bröd. Inte för att jag äter det men jag kan alltid frysa in och ta upp till helgen. Alla välkomna att joina mig då!

Bild


Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards