Alla inlägg den 10 juni 2011

Av myrealworld - 10 juni 2011 23:39

Länge sen jag nu skrev om den människan som jag lever med och som lever med min kärlek.


Han som får höra mina lenaste och mjukaste tilltal men också mina hårda ord som riktas mot honom för att förinta och jämna känslorummet med marken.


Han som gör mig lycklig och låter mig leva som den människa jag vill vara, utan krav och påtryckningar. Han som sårar och får tårarna att bränna bakom ögonlocken.

Han som älskar och skakar om mig. Får mig att skrika mig hes och får mig att fundera över mig själv.


Han som stöttar mig  utan ord och visor. Han jag har delat hela mitt vuxna liv med. Han som förstår utan att kunna uttrycka det. Han som står pall när jag vill riva hans murar. Han som får mig att kämpa när jag inte vill.


Honom ville jag skriva ett par ord om.


Tracy Chapman berör mig med sin röst och sina texter. Denna låt rör vid mitt hjärta och passar in så bra här i min text.



Här har ni texten;


Done so many things wrong I don't know if I can do right
Oh I, Oh I've
Done so many things wrong I don't know if I can do right

At this point in my life
I've done so many things wrong I don't know if I can do right
If you put your trust in me I hope I won't let you down
If you give me a chance I'll try

You see it's been a hard road the road I'm traveling on
And if I take your hand I might lead you down the path to ruin
I've had a hard life I'm just saying it so you'll understand
That right now, right now, I'm doing the best I can
At this point in my life

At this point in my life
Although I've mostly walked in the shadows
I'm still searching for the light
Won't you put your faith in me
We both know that's what matters
If you give me a chance I'll try

You see I've been climbing stairs but mostly stumbling down
I've been reaching high always losing ground
You see I've been reaching high but always losing ground
You see I've conquered hills but I still have mountains to climb
And right now right now I'm doing the best I can
At this point in my life

Before we take a step
Before we walk down that path
Before I make any promises
Before you have regrets
Before we talk commitment
Let me tell you of my past
All I've seen and all I've done
The things I'd like to forget
At this point in my life

At this point in my life
I'd like to live as if only love mattered
As if redemption was in sight
As if the search to live honestly
Is all that anyone needs
No matter if you find it

You see when I've touched the sky
The earth's gravity has pulled me down
But now I've reconciled that in this world
Birds and angels get the wings to fly
If you can believe in this heart of mine
If you can give it a try
Then I'll reach inside and find and give you
All the sweetness that I have
At this point in my life

At this point in my life


Av myrealworld - 10 juni 2011 23:24

Dagen har varit skön. Mer än bra.

Jag tog mig till mitt kära gym där jag bestämde mig för att värma upp utomhus då solen sken så vackert. Sagt och gjort hade jag ca 40 min senare joggat runt Årstaviken och påbörjade mitt pass inne på gymmet. Härligt att vara tillbaka efter ngra sjukdagar.


Senare mötte jag upp den ena brodern och vi begav oss till Sosta där vi njöt av diverse goda saker i solen. Japp, jag har blivit lite solkysst!!! Invigde mina S K Ö N A och väldigt gulliga skor idag. Köpta på Scorett.


 

  


Vid tre hämtades skatten och vi begav oss som lovat till fontänen där alla andra barn från Sjöstaden också befann sig. Härligt och väldigt blött.

Liten lekte så glatt i solen! bättre kan livet inte bli. Förutom att min älskade kis verkar ha drabbats av den envisa hostan igen. I hate it!!!


  

 

  


Ps. jag saknar systra mi.


Sov gott



Av myrealworld - 10 juni 2011 09:26

Av myrealworld - 10 juni 2011 09:17

 

Idag får vi nog svänga förbi den omtyckta fontänen här i Sjöstaden.

Barnens fontän och här finns inget annat än barn skratt och lycka.

Min son fullkomligt älskar vatten och vad är väl roligare än en fontän?

Här kan jag njuta av en glass i solen och titta på när han leker sig blöt. Japp då var det bestämt.


Imorgon bär det förhoppningsvis av till Skansen . Det ska bli kul att se hur pyret förhåller sig till alla djur detta år. Vi får även hoppas att solen skiner på oss då annars känns det mindre kul att strosa runt där.


Idag har jag massor av egentid att disponera på det jag känner för. Stora kärleken ska iväg till Barkaby med en vän och lillstora kärleken är på jobbet (liten kallar dagis för jobb).

Ha en trevlig fredag!   

Av myrealworld - 10 juni 2011 08:44

Tumblr_ll7092tihx1qbbuybo1_500_large

Bild


Sommaren är här och förutom att solen skiner på våra frusna kroppar så märks det att tiden springer iväg mer än vanligt.

Långhelgen har passerat och allt har varit mycket angenämt.

Vi hade tema familj och det innebar att alla våra föräldrar infann sig i härliga stockholm under helgen eller delar av helgen för att umgås med varandra.

Det blev lite Mosebacke och Movits, lite Sosta, lite Smaka på Stockholm, lite träning, lite grill och en del vin.


Min syster har jag hållt lite extra nära då hon i onsdags åkte på sin klimatvårdsresa i tre veckor. Det har inte gått många dagar men jag saknar henner redan mer än mycket.


   


Annars har jag legat däckad i två dagar med en förkyldning. Har sovit massor och det har gett resultat idag då jag faktiskt känner mig piggare. Solen skiner även idag och snart ska jag ge mig av till gymmet och därefter måste jag njuta av solen innan det är försent.


Biljetter till Danmark är bokade och vi drar lördagen den 25e juni. Ska bli trevligt att hälsa på släktingar. Jag var väldigt ung sist jag var i Danmark så det ska bli väldigt kul med en minisemester.


    


Be safe

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards