Alla inlägg den 9 februari 2011

Av myrealworld - 9 februari 2011 16:32


Varje dag jag möts av, hinder gör mig knäsvag
Kanske karman- som straffar mig för felval
Även om jag klättrat rakt mot toppen upp en hel dag
Så faller jag tillslut, inte längre spelbar
Men upp igen nu, har det känn nu
en liten röst säger kom kom igen nu
flyger ut som en satelite tar min tid
Det är en vacker morgon ny dag ny strid
Jag lyfter upp i skyn, svävar högt över molnen
Och vad dom än säger, kan inte lyssna på hånen
Jag e för långt bort, jag flyger nonstop
en satelite jag snackar 1:a klass och comfort

 

Även en ängel kan falla ned från skyn
va inte ledsen nästa morgon e din
för om sanningen biter, motgångarna sliter
det e en bra dag för att flyga satelliter

 


Fin dag med solen i ögonen. Jag fyller lungorna av hopp om värmen och ljuset.

Snart

Snart är våren

Jag längtar som aldrig förr och denna gång, detta år ska jag ta vara på varje dag!

Varje dag ska jag njuta av värmen och solens strålar mot min kropp.

Jag längtar även till värmen som är på andra sidan. Thailand...stränder och blått vatten. Om allt vill sig väl drar vi inom kort mina vänner.

Jag, min andra hälft och vårat mirakel...Vi drar på äventyr långt härifrån och tar med oss solen tillbaka.


L Y C K A

Av myrealworld - 9 februari 2011 10:39

Vaknade idag av att mitt hjärta ropade "mamma" och fortfarande efter två år känns det överväldigande.

Denna någon ger mig syre varje morgon genom att andas. Han ropar efter mig och så fort han läggs ner vid min sida kryper han intill och lägger armen om mig.

Om man kunde explodera av kärlek skulle jag ha gjort det för länge sen.

Efter morgonmyset önskade lilleskrutten mannagrynsgröt...eller yoghurt med müsli (på allra sötaste vis) och frågade om det var gott. Frukosten dukades fram och vi åt och fortsatte njuta av varandras sällskap.

Därefter bar det av till dagis vilket inte var lika kul, för varken bebisen som fortsatte skrika och gråta efter mamma eller mamman som fick en klump i magen av att lämna bebisen med tårarna rinnande nedför kinderna.


Nu är jag hemma och har fixat lite för att snart åka ut på onsdagsäventyr med min man. yeaj....

På fredag kommer mina älskade päron och jag längtar så. Vi ska fira lilleman och förhoppningsvis hinna med en tur till badet för lite plask, lek och bastu.

Idag blir det dock lite förberedelser inför denna stora dag, handla och fixa så allt är perffa när bemärkelsedagen är här.


    


Nu är båda mina birdies på plats och de är underbara. Den exentriska mamman fortsätter leva sitt exentriska liv som mamma och lycklig människa.

Take good care



Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards