Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Brainjam

Av myrealworld - 22 november 2010 21:15

Förvisso är denna blogg tänkt som en kontainer men det är svårt när det väl kommer till kritan. Varje gång jag tänker att jag ska skriva av mig försvinner orden och hjärnan kaosar.


Idag har dagen varit rörig. Har glömt att äta och jag hatar när magen är tom och man har sockerraset från helvettet. Känns som att ett tredje världskrig är precis runt hörnet.


Läste denna blogg (Vimmelmamman) och hennes ord är en exakt beskrivning av vad jag känner så jag bestämde mig för att bomma det hon har skrivit. Hon har dock skrivit detta utifrån sin cancer, med all respekt och utan att tänka att min depression går att jämföra med cancer kan likheter finnas i hur man uppträder när man har det svårt.


 " Många bearbetar sin sjukdom på olika sätt. En del tystnar och vill inte säga ett ord till någon. Andra visar mycket tydligt alla graderingarna av oro och ångest. Att då alltid vara den starka, friska är tungt. Den som alltid ska stå pall och bära är inte helt enkelt. Jag har enormt lätt att uttrycka mig i skrift. Då kan jag berätta precis hur jag känner och upplever det hela.

 

Däremot är jag urusel på att bjuda in min man till mitt innersta rum. Ensam är inte stark. Ensam är just bara ensam. Det har jag skrivit förut men när man får en sådan här diagnos agerar man så olika. Jag blir tyst, inåtvänd. All min energi går åt till att fokusera och hålla huvudet kallt. Inget får sippra ut av min värdefulla styrka men om jag lättade på trycket skulle bördan bli lättare att bära.

 

Det är inte helt lätt att förstå heller om man inte får veta. Och så blir jag sårad för att han, min andra hälft, inte fattar vad jag går igenom. Och då tystnar jag ännu mer och distansen är ett faktum. "


Så är det lite för mig just nu och det är inte så lätt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myrealworld - 28 januari 2019 23:46

Hej vänner! Jag kommer sluta blogga här och istället skriva på www.Tolou.se Min blogg har alltid fungerat som min ventil då jag började blogga när jag led av min depression för snart 10 år sedan. Jag har mått bra av att dela mina tankar och d...

Av myrealworld - 25 januari 2019 19:24

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1254608282"

Av myrealworld - 24 januari 2019 10:01

Vi har haft en fördjävlig höst med alla tänkbara sjukdomar. M har drabbats hårt och varit sjuk lääänge. Igår fick läkarna napp och det visar sig vara Twar. Han har nu fått ny medicin och jag hoppas så att han ska tillfriskna. Han har haft hög feb...

Av myrealworld - 1 januari 2019 01:23


Vid matbordet kring nära och kära gick vi laget runt och alla fick berätta det bästa med 2018. Några berättade om nya anställningar, andra om ett mer hälsosamt liv och min syster om att hon slutade röka. När min tur kom var det för privat att dela ...

Av myrealworld - 17 december 2018 10:57

Efter min penicillinkur och en sjukdomsperiod på ca 9 veckor var det dags för vår stora som åkte på halsfluss och fick ta två antibiotikakurer då de gav honom fel första gången. Sedan var det dags för M som nu är inne på sin fjärde vecka av sjukdom...

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards